Opsætning af side

Tags:    html css

Hej alle.

Jeg er ved at lave en hjemmeside for min mors hobbyfirma. Indtil for nylig, var hele opbygningen lavet i tabeller (hvor dumt, det end er), og nu var det altså endelig tid at få lavet det om i div.

Jeg overvejer nu hvordan den nemmeste og bedste måde, at lave det på, er? Jeg tænkte i første omgang på float, men er så nu gået i stå, eftersom hvis jeg floater menuen til venstre, men den er kortere end indholdet nedad vil resten af siden ryge ud under menuen, og hvordan med højre menuen.

Jeg er ikke lige så meget inde i float, men vil gerne lærer det. Men egentlig leder jeg bare efter den bedste metode og resultat, og lidt hjælp på vej. :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.
Jeg har rigtig svært med at hjælpe dig med det specifikke, når du ikke viser os hvordan siden er opbygget.

Men det jeg vil anbefale dig er at prøve at besøge følgende side:
http://www.code-sucks.com/css%20layouts/

Her vælge du om du har et fixed Width layout (det er der hvor bredden er ens altid) eller Faux Columns layout (der hvor siderne ændre sig ud fra størelsen af vinduet).

Derefter finder du tonsvis af layouts af forskellige typer, som der er koder til.
Jeg vil næsten garanterer på det design den hjemmeside du laver har, kan sammenlignes med en på de sider.

Håber du kan bruge det til noget.

"If its not broken, dont fix it"

Hvis det virker fint med tabeller, eller dem måde data er vist på giver mening at vise det i tabeller, så er der ingen grund til at lave det om... Du kunne naturligvis gøre det som et hobby projekt sideløbende, for at lære det - men i bund og grund så er det ikke relevant hvis siden opfylder de krav din mor har til den.

Tabeller er ikke nødvendigvis af det onde.

Ja undskyld, kan godt se at det ikke specificeret nok, men den hjemmeside ser ganske lovende ud, mange tak for den.

Jeg vender tilbage, hvis der skulle opstå yderligere spørgsmål. :)

Jeg forstår hvad du mener. Men er det i grundtanken ikke meningen at man egentlig skal bruge div til hjemmesideopbygning, og tabeller til smart visning af data?

Jo i princippet, men hvis det nu virker som det er. Var det min "butik" ville jeg nok bruge krafterne på noget andet - fx. udbygge det eksisterende med noget nyt, satse på SEO, integrere med facebook/twitter, lave nyhedsbreve, tip en ven - kort sagt, noget der kan give penge i kassen. For det virker jo som det er nu!

t