Tjek om den tid jeg har lagt i databasen er senere end tiden er nu ?

Tags:    php

Hej jeg er igang med at lave et script hvor jeg efter at have lagt en tid op i phpmyadmin skal tjekke om tiden nu er den samme eller et tideligere tidspunkt.

Hvordan gør jeg det med en if setting ?

Det jeg har lavet nu virker i hvertfald ikke, og synes ikke at kunne finde noget hjælp på google.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2010 17:24 af Bruger #14641
Hvor henter du tiden fra databasen?

Jeg henter den her :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er $row['buildlist'];

Kan du forklare hvad du vil bruge det til? altså hvorfor du vil køre igennem og tjekke ALLE brugere?

Altså jeg er igang med at lave et tekst baseret spil.
Når brugeren så køber et lvl i sin bygning, sætter jeg den tid hvor den skal være færdig i ind min database, når den rigtige tid så er ens med den tid jeg har sat ind i min database, så skal den så sætte ind i databasen at bygningen er opgraderet et lvl :D

Derfor vil jeg gerne have lavet den if sætning så den kan se hvornår den på gældene bygning er færdig, udfra den tid jeg har sat ind i min database :D

Men er det ikke ret ressource krævende at tjekke det for alle brugerne på en gang?

Hvis du nu tjekker for én bruger ad gangen, kan du klare det direkte i dit sql statement:

$brugerdata = mysql_query("SELECT * FROM $users WHERE username='$username' AND time=>" date("h:i:s"));
Eller noget i den stil..

Jeg kender ikke rigtigt til php, men det er sådan jeg tjekker tider i min db i hvert fald ;)

Det er så asp, så ved ikke lige hvordan du får den der date ting der til at skrive den rigtige tid ;)

Hmm jo du har måske da fat i noget der :D

Nu har jeg da noget at arbejde lidt med :D

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2010 21:38 af Bruger #14641
t