Generering af random numre ved åbning af ny side?

Tags:    javascript

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside og er ret noob til det, på en nogle af siderne skal jeg have genereret nogle tilfældige tal mellem fx 3-18, gerne i en tabel.

Tallene skal genereres når siden loader, og ikke når man trykker på en knap.

Jeg har søgt på nettet men kan kun finde nogle scripts der generer tallene når man trykker på en knap.

Kan det jeg vil overhovedet lade sig gøre, og hvordan, og er det overhovedet javascript jeg skal bruge til det?

Hvis ikke det kan lade sig gøre hvordan pokker laver jeg så en knap der generer tilfældige tal til flere steder i samme tabel?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan løse det ved først at lave det som en DOM opgave, hvor du lader et script søge efter hvor mange celler der er i et TABLE. Hvis TABLE har et ID kan scriptet finde alle TD og indsætte tal i. Du kan så bare føre flere TD ind i TABLE så vil der automatisk komme tal i.

I mit eksempel har jeg brugt onload kode, jeg ved ikke om du skal bruge den til noget andet..

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan også gøre det simplet sådan her :D
Ved ikke om det vil løse dit problem, koden er i php i stedet :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2010 17:17 af Bruger #14641
Du kan løse det ved først at lave det som en DOM opgave, hvor du lader et script søge efter hvor mange celler der er i et TABLE. Hvis TABLE har et ID kan scriptet finde alle TD og indsætte tal i. Du kan så bare føre flere TD ind i TABLE så vil der automatisk komme tal i.

I mit eksempel har jeg brugt onload kode, jeg ved ikke om du skal bruge den til noget andet..

Hvor er det smukt =) det var lige det jeg ledte efter, jeg kan bare ikke hitte ud af hvordan jeg skriver i tabellen også..altså jeg er jo besværlig =)

Det jeg er ude efter er noget lignende det jeg har skrevet i den kode der.

Hvis jeg ændre på din tabel så flytter tallende bare ind i de nye rum...

Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan du fx løse ved at bruge className med javascript.

Det er en lidt doven løsning, men bedre end at finde hver 3. eller hver 4. TD i tablet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan du fx løse ved at bruge className med javascript.

Det er en lidt doven løsning, men bedre end at finde hver 3. eller hver 4. TD i tablet.

Perfekt, superduper lige hvad jeg skulle bruge det er så smukt =D

Tror godt jeg kan regne resten ud mange tak for hjælpen.

190 Pu til dig når jeg lige hitter ud af hvordan jeg giver dem =)

Du kan også gøre det simplet sådan her :D
Ved ikke om det vil løse dit problem, koden er i php i stedet :D

Jeg gør sikkert noget forkert for dit virker ikke, men Peters virker perfekt så jeg bruger bare det, tak anyway =) 10 PU fordi du prøvede =)

Jeg takker :D
Du skal huske at gemme siden som (.php) før det virker :D

Jeg takker :D
Du skal huske at gemme siden som (.php) før det virker :D

Ah, ja...jeg er ikke den hurtigste model på catwalken, men tror nu stadig Peters løsning passer mig bedst, men tak =)

Hehe bare iorden :D

t