Problemer med div i html/css. Vil ikke placeres korrekt.

Tags:    html css

Hej med jer.

Jeg har et problem på en side jeg er ved at konstruere. Det hele drejer sig om http://www.uc-fyn.dk - Det skal lige siges at det er lavet til joomla CMS.

Ude til venstre har jeg to bokse. Problemet med dem er at bredden imellem dem er ALT for stor. De skulle gerne være ca mellem 15 og 20 pixels fra hinanden. Dette kan jeg bare ikke finde ud af at lave.

Selve Index filen
Fold kodeboks ind/udKode 

CSs filen
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2010 20:49 af Bruger #7958
8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først vil jeg lige høre hvorfor du har valgt at placere google analytics koden midt i koden, lige efter menuen?!

Det giver absolut ingen mening!
Det skal helst ligge i slutningen af filen, eller i head sektionen.

Derudover ser det ud som om at nogle af dine div's , som du kaster lidt rundt over det hele, samlet giver en kombination af top og bottom padding der altså giver dig det store mellemrum.

Har du selv skrevet den kode, eller er det noget joomla kode?

Går ud fra du mener højden imellem dem?

præcis :D

... derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du har valgt at køre hele siden på en ssl forbindelse?

1: Ja jeg har selv skrevet det, men som du tydeligt kan se er det først nu jeg har fået et ordenligt kendskab til had div kan. Det er ikke joomla kode.

2: Google Analythics er noget der kommer fra joomla da det er et joomla module.

3: Den køre på ssl forbindelse da vi i øjeblikket leger med noget online tilmelding.. Dette er et kursuscenter så der vil være behov for CPR-Nr og andre følsomme oplysninger.

Hvis det er at min kode er helt ude i hampen, ville det forresten glæde mig meget hvis du kunne fortælle mig hvad jeg kunne gøre bedre?

Hvis det er din kode, er den virkeligt langt ude.

Du har en hel masse helt ubrugeligt kode.

Hvis du skriver til mig på msn: monsim123@hotmail.com skal jeg gerne hjælpe dig ;)

Jeg har sendt en anmodning til dig :) Du modtager lige de 10 point.

t