Afspille url

Tags:    delphi

Er det muligt at afspille en url, som man f.eks. kan gøre i Winamp og Mediaplayer?

Jeg giver hellere end gerne flere point til manden med løsningen!

[Redigeret d. 27/04-05 21:58:43 af Benni]



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har denne kode, men Delphi kommer med en fejl

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, OleCtrls, NSPlay_TLB, OleServer;

------
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
nsplay1.FileName := edit1.Text;
nsplay1.Play;
end;

end.

Som I kan se, bruger jeg NSPlay, men Delphi kommer med fejlen "Ole error 800A00005" - hvordan kan det være?

Faktisk var Variants.dcu også en del af uses, men denne har jeg slettet da jeg ikke har denne .dcu på min maskine åbenbart. Kan der være en sammenhæng mellem fejlen og at Variants ikke er en del af mine uses?

[Redigeret d. 27/04-05 20:14:44 af Benni]


Hej Benni,

Jeg ved intet om nsplay men jeg ved at mplayer komponenten sagtens kan afspille url :D

M.v.h. Johnny Rasmussen



Ud fra de andre besvarelser, er jeg ikke sikker på om jeg har misforstået dit spørgsmål... men:
*Hvis du gerne vil have en hjemmeside vist i dit Delphi program så kan du indsætte et TWebBrowser komponent (som du kan finde i Internet kategorien)
*Så skriver du i Form Create proceduren eller lignende:
WebBrowser1.Navigate('http://www.udvilkeren.dk')



Prøv...
Kan godt forestille mig at den skal noget specielt for at den kan finde ud af at data'en kommer langsommere end den plejer men man ved aldrig.



Jeg har denne kode, men Delphi kommer med en fejl

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, OleCtrls, NSPlay_TLB, OleServer;

------
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
nsplay1.FileName := edit1.Text;
nsplay1.Play;
end;

end.

Som I kan se, bruger jeg NSPlay, men Delphi kommer med fejlen "Ole error 800A00005" - hvordan kan det være?

Faktisk var Variants.dcu også en del af uses, men denne har jeg slettet da jeg ikke har denne .dcu på min maskine åbenbart. Kan der være en sammenhæng mellem fejlen og at Variants ikke er en del af mine uses?

[Redigeret d. 27/04-05 20:14:44 af Benni]



Ok, det lyder interessant. Ved du noget mere om det?



Ikke helt.. det jeg ønsker er, at afspille net radio (jeg tror det er .asx-filer)



Lukker tråden



t