Farve en bestemt del af en label

Tags:    c#

Hey folkens!

Jeg er er i gang med at lære C#, og jeg mangler hjælp med noget.

Jeg har en label, som der selvfølgelig står noget tekst i, mit problem er, at jeg vil farve teksten. Ikke det hele, men kun en enkelt linje!

Er der nogen der kan hjælpe mig? :)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mikkel,

Det er ikke noget jeg selv har prøvet med en almindelig Label, men eftersom at den har en Paint event, så kan du sikkert tegne det selv. Alternativt kan du snyde lidt og bruge en RichTextBox, hvor du fylder RTF formatteret tekst ind i den og derefter får den til at se ud som en Label. Det er typisk mindre besværligt :)

Hvis du ikke har lyst til at rode med det selv, tjah, så er der sikkert nogen der har skrevet en Label control der kan gøre det, fx en med support for HTML, så du kan customize dele af teksten på alle mulige måder :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvis teksten er statisk kan du gøre den på denne måde.!

Fold kodeboks ind/udKode 

Er det via database, og det er en sammen sat tekst fra flere felter så kan du gøre det på denne måde i codebehind.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor du så henter det fra databasen ind, hvor det passer i felterne.

Men er det en samlet tekst fra en db, skal du som Kasper skriver have gang i en teksteditor.

Eller har jeg misforstået dit spørgsmål.?

Indlæg senest redigeret d. 28.02.2010 10:23 af Bruger #15706
Er det en windows applikation eller en web applikation?

Hvis det er web så gør du det med span tags som Jimmy siger. Hvis det er windows er det noget sværere. Der skal du overloade paint eventen, formattere din tekst, måle tegne og lave string magi. Jeg har vist et eksempel et sted hvis det er det du vil...

t