Nogle der har forstand på facebook integration?

Tags:    c#

Hej udviklere.
Jeg er igang med min portfolio og jeg kunne godt tænke mig, at lære noget nyt. At kunne hente UserID'et (UID) ud på en person som er logget på facebook og derefter implementere det i en SQL database. F.eks. ved et kommentar-system, gæstebog ol. Folk kommer ind, hvis de er på facebook, så kan de skrive fra deres egen bruger hvor den gemmer deres ID. Eller også kan de skrive "anonymt", altså med tekstboxe som man plejer. Er der nogen som har en let tutorial til at hente brugerens ID ud med ? Jeg håber at høre fra jer.

Jeg har brugt nok i alt 10 timer på at sidde og kigge på ligenøjagtig de sider. Det eneste jeg får ud af det, det er at lave en Applikation til facebook og det skal jeg jo ikke. På Developers er der godt nok nogle "kontroller" som man kan bruge, men ikke lige præcis det som jeg skal bruge. Desværre.

Hvorfor kan Facebook Connect ikke bruges? Det har da ikke noget at gøre med at lave en applikation til facebook.

Jeg skal, ved hjælp af C#, trække brugerens UID ud. De tutorials ol. som jeg har fundet , det er til at lave en applikation til facebook.

Jeg skal, ved hjælp af C#, trække brugerens UID ud. De tutorials ol. som jeg har fundet , det er til at lave en applikation til facebook.

Så må du jo kigge på at bruge facebook connect til at lave en eventuel webapplikation som du så kan få til at fungere sammen med din C# applikation.

Hvis facebook ikke giver dig lige den mulighed du har brug for, må du være kreativ og skrive noget kode der kan klare det for dig ;)

Hey Thomas,
du kan med fordel kigge på Facebook Developer Toolkit det er skrevet i C# til .net platformen og har masser af eksempler på integration med facebook til både WinForms og ASP.net :)

Ken, jeg har kigget på det :)
Jeg kan bare ikke få det til at virke som det skal . Har taget en masse tutorials, og jeg har også fået en del forståelse for det, men jeg kan desværre ikke få det til at virke :O

Thomas: hehe okay, kan prøve at kigge lidt på det.
hvad er det helt præcist du vil?
bare at folk kan logge ind med deres facebook account og poste comments? :)

Præcis :) Jeg ved godt, at der er en "control" i facebook connect, men jeg vil gerne gøre det lidt anderledes :) Håber at du kan hjælpe . Evt. kan vi skrive over msn, og måske finde en fælles løsning.

t