Sletter forkert bruger

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej derude :) håber i kan hjælpe mig lidt.. jeg er forhold vis ny til php og er ved at prøve at kode min egen hjemmeside

men problemet er at min slet bruger knap i useradmin.php sletter den forkerte bruger
den sletter nederst fra databasen tror jeg
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

håber i kan hjælpe :)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I dit tilfælde ville jeg nok bare sikre mig at din input værdi er et tal, så går det ikke helt galt. Du bør dog stadig sætte dig ind i SQL injections, for det er virkelig noget der kan ødelægge dine data. Anyway, i dit tilfælde kan du gøre noget i den her stil:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 23.02.2010 15:45 af Bruger #1
Ville nok også hjælpe hvis du fortæller hvad den fejler med.

Men eftersom at du siger det fordi du rodede med dit login script er fejlen vel at det level du har når du er logget ind ikke længere er 'admin'

Du sletter den bruger der har id = $id, men $id sætter du jo hver gang du henter en bruger ud af databasen lidt længere oppe, så det vil ganske rigtigt ende med at blive den sidste bruger du henter ud. For det første bør du slette FØR du henter brugere ud, og for det andet bør du have bedre styr på hvor $id kommer fra. Hvis det er en GET parameter bør du bruge $_GET['id'] i stedet for bare $id.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 23.02.2010 08:35 af Bruger #1
okay, så det vil sige at det her faktisk gør tricket?

Fold kodeboks ind/udKode 

er det den rigtige måde at gøre det på ?

I princippet, ja. Din kode er dog åben for SQL injections, så det bør du helt klart sikre dig imod. Lidt mere information kan findes her: http://php.net/manual/en/security.database.sql-injection.php

Mvh.

Kasper (TSW)

jeg fatter ikke særlig meget af den side mit engelsk er ikk så godt :$ kan du prøve at gi et eksempel fra min kode for så forstår jeg det lidt bedre :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Ovenstående med URL(stien)
bla.html?cmd=delete&id=id

ville give dig sql'en
DELETE FROM testbrugere WHERE id = id

som så lige havde slettede hele din bruger tabels indhold.

Indlæg senest redigeret d. 23.02.2010 23:57 af Bruger #5620
Mange tak jeg fandt ud af det med hjælp fra kasper :) det virker da ihvertfald nu :)

lidt pinligt at skulle spørge om hjælp her igen :) men havde nogle problemer med mit login script og så pludselig virkede mit slet script ikke mere :S men håber i kan se fejlen her :S

før slettede den alle brugerene nu sletter den slet ingen :S

Fold kodeboks ind/udKode 

Anders, hvis du nu i stedet huskede at lukke din tråd, så kunne du passende oprette en ny når du havde et nyt spørgsmål - det ville sørge for at andre end de to (du er sikkert selv den ene og jeg er den anden) der abonnerer på den her tråd ser spørgsmålet.

Mvh.

Kasper (TSW)

<< < 12 > >>
t