Mit prog virker ikke på andre computere

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hey udviklere....

jeg sidder her med et lille problem... jeg har lavet en database hvor man kan tilføje adresse på personer osv.

Den virker fint på min egen computer uden nogen form for fejl, men så snart jeg pakker filerne og sender dem til en anden, vil den have at programmet ligger i den mappe som det lagde på min computer...

Nogen som måske har en løsning?

hvis ikke jeg er god nok til at uddybe mig må I bare spørge løs...

Benz



15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nå vet ikke jeg hvilken database du bruker, men jeg tror du må inkludere en DLL-fil som inneholder funksjonene for å kommunisere med databasen. F.eks. med MySQL, må libmysql.dll inkluderes med programmet for at det skal virke.
Mvh
DiZpel



Hmm.. Jeg tror jeg misforstod ditt spørsmål ;)
Det er mulig du har angitt den fullstendige stien til databasen hvor det ligger på _din_ maskin, f.eks. "X:\\program\\database.db". Det er ikke sikkert brukeren vil ha programmet under samme mappe som du, og kan derfor ikke finne databasen. Hmm... Du kan prøve å laste databasen runtime. Hvis databasen ligger i samme mappe som ditt program, kan du prøve dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Programmet vil finne databasen uansett hvor programmet ligger.

Jeg håper det hjelper, hvis ikke, bare si ifra ;)

Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 20/04-05 16:46:22 af DiZpel]



Du skal kun pakke unit, form og pro filerne resten af filerne der ligger der, er der ikke brug for.

[Redigeret d. 20/04-05 16:40:18 af Jens Christian]



Hmm.. Jeg tror jeg misforstod ditt spørsmål ;)
Det er mulig du har angitt den fullstendige stien til databasen hvor det ligger på _din_ maskin, f.eks. "X:\\program\\database.db". Det er ikke sikkert brukeren vil ha programmet under samme mappe som du, og kan derfor ikke finne databasen. Hmm... Du kan prøve å laste databasen runtime. Hvis databasen ligger i samme mappe som ditt program, kan du prøve dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Programmet vil finne databasen uansett hvor programmet ligger.

Jeg håper det hjelper, hvis ikke, bare si ifra ;)

Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 20/04-05 16:46:22 af DiZpel]


det der ser meget rigtigt ud... jeg har lavet selve programmet med "Database form expert"

men hvor siger du at jeg skal indsætte den der kode??? i Tform.oncreate?



Du kan innsette det når du skal laste databasen.

Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 20/04-05 16:53:04 af DiZpel]



Fold kodeboks ind/udKode 


sådan ser min formcreate ud.... skal jeg så ikke smide koden før table1.open; ????



Jeg vet ikke hvordan det du bruker er oppbygd, men jeg gjetter på at det er noe som dette:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 20/04-05 17:01:07 af DiZpel]



Jeg får 3 errors

Undeclared identifier: 'filename'
Undeclared identifier: 'GetParamStr'
Could not compile used unit 'styrunit.pas'



Undeclared identifier: 'filename'
- det var bare et eksempel, altså hvor du angir databasens filnavn før du laster den.
Undeclared identifier: 'GetParamStr'
- Unnskyld, ParamStr() :)

Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 20/04-05 17:16:07 af DiZpel]



nu siger den:

Undeclared identifier: 'table'
could not compile used unit 'styrunit.pas'



<< < 12 > >>
t