Aktiv søgebox. Søger metode.

Tags:    php

Hejsa derude.

Jeg er stødt ind i et problem med mit nye site,, jeg er igang med at lave.

Lad mig først forklare.
Sites, er et slags gaming community, her opretter man sig som bruger, derved har man adgang til at tilføje spil til en samling liste, over de spil man ejer.

Som systemet fungere lige nu, har jeg en search box, så snart "bruger" smider et bogstav ind i min søgebox, smider jeg et Ajax request ned til serveren om at finde resultater frem med det pågældende bogstav.
Det fungere egentlig også fint nok, problemet er nok mere at som det ser ud nu har jeg 4 spil i min database, og det kommer jeg jo ikke særligt langt med.

Derfor har jeg været ude at kigge på noget Gaming database API, og jeg har fundet et kanon't et af slagsen, jeg smider et id, og får en dejlig stor xml fil ud, med alle de data'er jeg kunne ønske mig om det pågældene spil.

Men med det kommer der også et problem da jeg ønsker at bruge dette api, for hva skal jeg nu gøre når folk taster i min søgebox?
køre igennem alle 30,000 spil for at finde dem med et hvis bogstav, ved at køre den ene xml fil igennem efter den anden?
Man kunne også smide det hele ind i min databse, men så bliver det jo hurtigt forældet.

Jeg har simphelthen ingen ide om hvordan jeg løser mit problem her.

Håber i kan hjælpe mig derude :).

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Importer dataen til din database og efterfølgende opdater din database en gang om ugen.

Så skal du heller ikke ændre så meget i det nuværende.

hvis du har et api der returnere xml er det jo riiiiimleligt lige til.. en autosuggest er ret svær at lave, der er mange små events der skal håndteres men med jquery, og evt et plugin går det ret let.

Se evt også på yui blog's, JS api - det er lidt mere "geeky", men fedt.

Autosuggest søger ofte først efter 2-3 tegn for ikke at vise for mange resultater og en "top 50 limit" vil også virke latterligt, da forslagene ofte ligger fjernt fra hvad brugeren forventer, desuden bør du sikre at den ikke laver opslag gennem spil api, hvis brugeren skriver hurtigt... altså lave et kort delay, og se om der kommer flere tastetryk inden du slår op.

Google : jquery autosuggest
Google : Yui blog autocomplete

/J

Indlæg senest redigeret d. 16.02.2010 20:12 af Bruger #5789
Jokke -> Auto suggest, er slet ikke problemet hehe, jeg har tænkt mig at udvikler videre på mit autosuggest, men tak for de ider :).

Michael -> det har jeg taget til mig.

Jeg er dog stødt på et endnu et problem.

Jeg har fået lavet mig en while lykke, den kan faktisk findes lige her
http://test.perfektus.dk/api.php
Problemet er at den stopper efter omkring 5 minutter, og det skal den jo ikke, den skal stoppe når jeg ikke kan få mere data ud.

Har googlet en del, og jeg har ikke kunne finde en måde at kunne forlænge de 5 min, en unlimited kunne være rigtigt rart.

Jeg har prøvet
set_time_limit(0);
uden held, har hørt t det er noget med nogen HTTP header, men der kunne google heller ikke hjælpe mig. :(

Håber i kan.

Problem solved tak for hjælpen :)

t