Mine knapper virker ikke i IE7+

Tags:    asp.net

Hej alle,

Dette er mit første indlæg... be gentle. :)

Jeg har et problem, som jeg simpelthen ikke kan regne ud. Mange timers konsultation med det mægtige Google-orakel, har heller ikke hjulpet mig.

Det drejer sig om et simpelt VB.NET site. Det virker fint nok i de fleste browsere (ironisk nok inklusiv IE6), men ikke i IE7 eller IE8.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men problemet opstår hver gang man gerne vil submitte noget - f.eks. oprette en ny bruger, logge ind eller foretage et søg.

Jeg får denne fejlmeddelelse:
'WebForm_PostBackOptions' is undefined

Det virker ikke som om den laver noget postback, fordi den melder ikke nogle fejl udover det (validering m.v.).

For eksperimentets skyld, prøvede jeg at undlade at bruge den indebyggede loginkontrol, og i stedet bare bruge to tekstbokse og en knap. Nu melder den ikke længere fejl, men den foretager heller ikke noget andet end at blot skrive et hånligt "Done" i statusbaren. Det virker i øvrigt stadig fint i alle de andre browsere.

Jeg har også prøvet at lave en ny Web.config, men det har heller ikke hjulpet.

Er der nogle, der har stødt på problemet, eller måske ved hvad det kan skyldes?

På forhånd tak.
~ Nikki

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for dit svar, Ieet.

Jeg har godt nok kigget lidt på de blogs, men jeg er ikke sikker på om det er det samme problem. De skriver noget om, at problemet opstår når man emigrerer fra ASP.NET 1.1 til 2.0 - jeg har altid arbejdet i 3.5. Der står også noget om at det kan være et problem med et HttpModule, men jeg har prøvet at kommentere dem alle ud, samt at lave en helt ny Web.config. Det eneste ikke-.NET element jeg har på sitet, er FreeTextBox, men jeg har svært ved at se at den skulle være skiderikken.

Der bliver også nævnt at det kan være et problem med WebResource.axd, og der bliver foreslået at man smider den ind manuelt. Det har jeg prøvet, men til ingen nytte. Jeg er blevet fortalt, at den bare skal ligge i roden - jeg ved ikke om det passer; jeg må indrømme at det ikke er noget jeg har rodet med før. :S Jeg prøver lige at nærlæse det lidt mere.

Det er ekstra mystifistisk, at lortet virker fint i et andet projekt.

Kør aspnet_regiis -i, og sikre dig evt at du har ajax.net komponenterne installeret.

Og add en ny web.config, der registrere de mange forbedringer.

Webresource.axd skal du ikke røre ved, eller kopiere, det er en generisk fil der spytter JS ud til webcontrols mm... Du mangler den, og kan ikke bare kopiere den til de forskellige biblioteker.. Brug den evt også selv til dine statiske filer, go til cache mm.

/J

og debugger du på IIS, så husk at sætte det til en 2.0 app, ellers tager den forkert machine.config
/J

t