Hover effekt problem i Internet Explorer

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Emne og problem opdateret i ny tråd.

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2010 09:53 af Bruger #15636
12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det bedste er altså med CSS..

Kan du poste din CSS kode?

Og hvilken form for effekt er det du leder efter?

Desuden er det utrolig dårlig kodestil at lave div's til links med javascript i stedet for at bruge de a-tags der allerede er der...

Man må ikke have same id på flere elementer. IDet er unikt.

og så lav da noget der er mere semantisk korrekt, så som ikke at bruge JavaScript til at linke med - hvad hvis klienten ikke kan afvikle javascript?.

Prop du bare dine links ned i a-tagget, og fjern overskydende html, samt IDer. Så løser du mange problemer.

Hej Miguel,

Det kommer an på din HTML understøttlse specificeret og din MSIE version.

Men jo, hold du Hoover til Links <a>.

Brug javascriptens OnMouseOver til at ændre style på elementet til at ændre farven på andre elementer :)

- Men jeg kan ikke se hvorfor du insisterer på at lave en div med onmouseoverren, istedet for bare en hover på linkene? Gruperer du dem samtidig efter en class, vil andre links på siden ikke få den samme effekt.

Med venlig hilsen
Ieet

hvis du absolut skal køre i quirksmode, skal du nok sætte den skrifttype lidt ned i #menutop, den har 12px arvet fra table selector, ex sæt den til 0px, og huske line-height. Alternativt background-align: bottom;

Men tag at smide en dtd på, så har du lettere ved at skrive ordenlig kode, og dit css vil fungere lidt lettere.

/J

...

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2010 09:54 af Bruger #15636
Jeg vil gerne have en effekt, der gør, at når musen holdes over, bliver den pågældende DIV en smule mørkere.

Jeg tror det har noget at gøre med at du egentligt hover på linket.

Altså når der står <div><a ...></a></div> er det hover på linket den reagerer på, men er ikke sikker..

Prøv at fjerne linket, og se hvad der sker ;)

Har prøvet begge jeres forslag, men intet af dette virker... Er det ikke med, at IE ikke understøttet :hover-attributen på andre end a: (links)?

Ellers tak for forslagene.

Heej Ieet,

Jeg har først set dit indlæg i dag, og i går gjorde jeg faktisk nøjagtig det samme, men nu er der opstået et andet problem...

I Internet Explorer vises selve menu-hover'en rigtigt, men nu er der kommet et stort, grimt mellemrum mellem top-div'en og hovedmenu-div'en.

I Firefox vises hele menuen rigtigt, bortset fra når man har musen over en af menu-fanerne. Når man gør dette, udvider div'en sig til 156 px på trods af, at jeg har skrevet 150px; i CSS-width'en.

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2010 09:55 af Bruger #15636
Tak for svaret.

Vil prøve dine forslag af, men hvad er en dtd? :)

Nogen forslag til Firefox problemet?

/Miguel

<< < 12 > >>
t