Fra begynder til øvet

Tags:    delphi

Kristian Kjærgaard
overgodt@yahoo.dk

Jeg har haft Delphi 6 P i noget tid, og jeg kan da også lave et program. Men hvordan kommer jeg videre med Delphi? Bliver jeg nødt til at låne en doktorafhandling på biblioteket eller kan jeg bare checke en bestemt side for at blive bedre?

Ting jeg gerne vil blive bedre til, er bl.a. at kunne bruge den indbyggede hjælp i Delphi, lave søgefunktioner o.s.v ->

Hvad er de der point forresten til?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dine points kan du læse om ovre i venstre side under "Om UP", og du kan få en fornemmelse af dem ved at kigge rundt på siden.

Med hensyn til at blive bedre så er der næsten ikke andet at gøre end at kode videre, bøger er gode nok, men det er næsten bedre at prøve kræfter med de problemer er opstår hen ad vejen. En måde at gøre det på er at finde ud af hvilken applikation du godt kunne tænke dig at lave, og så begynd at kode, når du støder på et problem du ikke selv kan løse, eller lignende så er det bare på nettet og lede efter tutorials eller hør andre udviklere i forskellige fora. Her på siden er der også artikler under delphi sektionen, så er du godt på vej...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto




[Redigeret d. 12/04-05 10:00:08 af Brian Hvarregaard]



LEARNING BY DOING - er noegleordet hvis du vil blive god til at programmere. Du kan laese nok saa mange boeger om forskellige programmeringssprog, men hvis du ikke har proevet at faa olie paa fingerne nytter det ikke meget. Jeg vil sige som Brian, gaa i krig med et projekt og faa noget erfaring.

Held og Lykke



t