Matematik eksamen hjælp!

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej alle sammen!

Jeg er lidt i tvivl, om jeg fik placeret tråden det rigtige sted, hvis ikke må en admin lige flytte det :)

Der er sådan, at jeg har til maj skal op i matematik. Vi skal fremlægge et projekt som vi selv finder på, om et eller andet matematisk. Jeg er ved at uddanne mig til webintegrator, og derefter bliver det nok datamatiker, så ville gerne finde noget inden for programmeringens verden. En fra min klasse har snakket lidt om, en formel til at regne hvad ens program bruger af ressourcer, men har ikke rigtig kunne finde den på nettet. Derfor vil jeg gerne hvis nogle havde et evt. emne jeg kunne gå op i.

Generelt alle IT relaterede emner modtages også meget gerne, eller hvis i har andre gode ideer.
Fyr løs!

På forhånd tak!
KLIM8D

Tak for alle de fine svar, jeg har kigget lidt rundt på nettet og tror det bliver noget med algoritmer. Hvis i har nogle fine links, som i evt. har brugt til noget lignende smid dem endelig op herinde :)

http://ww0.java4.datastructures.net/ for en bog vi har brugt på 3. semester, og som jeg selv synes var god.

Hmm.... Theis, det er nok lige i overkanten for Matematik på C niveau.

Hvad med at skrive det samme kode i forskellige sprog og se hvilke sprog der kører hurtigst. Kig eventuelt på forskellige i scriptsprog, kompilerede sprog, og måske javascript (på klienten). Hvorfor kører noget hurtigere end andet? Eller er der ingen forskel?

Analyser koden og se hvor lang tid de forskellige elementer tager (fx linie 1 = 3% af tiden, linie 2 = 5% af tiden osv.) så kan du bagefter se om der er nogel operationer der er hurtigere end andre...

Så kan du stille en teori omkring hvad man bør bruge forskellige sprog til...

Hmm.... Theis, det er nok lige i overkanten for Matematik på C niveau.

Hvad med at skrive det samme kode i forskellige sprog og se hvilke sprog der kører hurtigst. Kig eventuelt på forskellige i scriptsprog, kompilerede sprog, og måske javascript (på klienten). Hvorfor kører noget hurtigere end andet? Eller er der ingen forskel?

Analyser koden og se hvor lang tid de forskellige elementer tager (fx linie 1 = 3% af tiden, linie 2 = 5% af tiden osv.) så kan du bagefter se om der er nogel operationer der er hurtigere end andre...

Så kan du stille en teori omkring hvad man bør bruge forskellige sprog til...

Du har ret, det er på et lidt højere niveau de ting som er blevet foreslået, og vil kræve at jeg satte mig ind i helt nye ting, hvilket min lærer måske ikke var så glad for.

Det med de forskellige sprog, kunne da være meget interessant. Det eneste problem i den sammenhæng er at jeg ikke rigtig har lært andet end html & css, og kun meget lidt c#.

<< < 12 > >>
t