Frimanavn

Tags:    snak

Hej Alle. Jeg har er igang med at starte et firma sammen med 4 andre, vi har lidt svært ved at finde et firmanavn. Jeg må desværre ikke sige hvad ideen er... Da vi helst ikke vil have andre tager den. Men jeg kan sige at det er noget med danskvand og gøre. Inde for fødevare branchen. Mvh Tobias

Det er jeres produkt, altså skal det vel også være jeres navn?

Så længe I ikke kan sige hvad det er, er det også lidt svært at foreslå et navn ;)

"Noget med danskvand"

"Noget med danskvand"

Det lyder mere som et slogan.

Vanddansk - Noget med Danskvand.

Det med et firmanavn er som regel det mindste. Når din forretningside er på plads, selskabet startet osv. så synes jeg i skal bruge tid på at finde på et navn. Men vent til det er det rigtige at gøre.

Hvis du synes at det er det rigtige at gøre nu så er det generelt set to veje at gå - en hvor du vælger et ord der ikke betyder noget (eller betyder noget på et anet sprog) fx: Spoong, Sprudel (på tysk hedder sodavand sprudel wasser), eller lignende. Den mere klassiske tilgang er at vælge nogle værdier i identificerer med jeres produkt og så prøve at beskrive dem alle med et eller to ord. (husk at tjekke domænenavnet er optaget)

Spruddlewasser lyder da pisse fint.

t