Hjælp - footer bliver ikke vist

Tags:    php

Hej folkens.

Det her er garanteret et rigtig simpelt spørgsmål, men here goes.

Jeg har problemer med at få min footer til at passe ordentligt på en af mine sider.

Koden ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Siden jeg har problemer med er:
http://billig-ps3.dk/ps3modeller.php

Hvis du ser på forsiden (index.php) kan du se, hvor footeren skal være. Men når jeg indsætter min footer på ps3modeller.php, så bliver den ikke vist på samme måde, men istedet inde i området med hvid baggrund.

Hvad gør jeg forkert?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Oerred,

Du kan starte med at fix'e din HTML.
http://validator.w3.org/
Og tag samtidig din CSS med.
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Nåja, og jeg tror at det er i dit PHP dokument at der er problemer... Footeren ser slet ikke ud til at være med i kildekoden.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 10.02.2010 14:40 af Bruger #12836
Det hjalp lidt at du satte den ind igen :P

Når jeg kigger på source ser det sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at lav det om til
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg foreslår at du kigger hele koden igennem og ser om der er nogle elementer der ikke er blevet afsluttet ordentlig, såsom <table>, <td> <tr> og <div> :)

Når man kigger i browserens sourcecode, så er der ikke nogen div-tags med id'et footer. Så det bliver åbenbart ikke loadet.
Det kan være at der er en syntax fejl i noget css kodning et sted. eller et element der ikke er blevet afsluttet.

Har lige kigget din style.css igennem.

Du mangler at afslutte et par statments

Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke om det er de samme linje numre som i det originale css dokument, men håber det hjælper dig til at finde fejlen(e) og håber at det kan løse dit problem :)

Min fejl, jeg synes det så mega dumt ud, så har fjernet det fra koden på min side.

Nu er det sat ind igen, så I kan se hvor problemet opstår.

Tommy: Går igang med at lukke de statements, men tror altså ikke de udgør problemet.

Hvor meget skal man ligge i den Validator? Den har fundet 150 fejl på min side, og det hele, med undtagelsen af footeren, fungerer altså som det skal. Den melder fejl på stort set alle mine links, selvom de linker fint og er, hvor de skal være. Det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen.

Kan simpelthen ikke gennemskue hvad problemet er.

Indlæg senest redigeret d. 10.02.2010 14:51 af Bruger #15673
Der var den sgu Tommy, du er en HELT!

Tusind tak!

Godt jeg kunne hjælpe :)

Div-tags bliver let forvirrende ;)

Hvor meget skal man ligge i den Validator? Den har fundet 150 fejl på min side, og det hele, med undtagelsen af footeren, fungerer altså som det skal. Den melder fejl på stort set alle mine links, selvom de linker fint og er, hvor de skal være. Det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen.

Sammenlign det med en bil der godt kan køre, men som ikke kommer igennem næste syn.

Jeg ville selv være tilfreds med at køre bilen, men jeg ville ikke lade andre prøvekøre den (især ikke hvis jeg prøver at sælge den :) ).

t