CPU serial nr.

Tags:    delphi

Hej udviklere,

Er der nogen der ved hvordan man kan finde processorens serial nummer og skrive det i f.eks. en editbox?



Mvh

Anders



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er vist noget med at CPU serienummeret kun er printet på selve CPU'en og kan derfor ikke trylles frem med kode.




-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



Jep, det kræver bare lidt viden om Assembly og nærmere betegnet, funktionen CPUID. Jeg kan godt skrive koden, hvis ikke du selv vil lære det?
Men CPUID kan du godt få serial nummeret på 96-bit (plus alt andet du kunne tænke dig at vide omkring processoren).

1101110100010110000101000001

Killers don\\'t end up in jail - they end up on a high-score!


Hvis du er indstillet på at lave koden selv, så kan jeg anbefale "Intel® Processor Identification" (PDF) fra Intel's hjemmeside til at lære om bl.a. funktionen CPUID. Den forklarer det hele ret godt. AMD's er også god, men Intel's fortæller en del mere om CPUID og processoren, selvom AMD's selvfølgelig ikke kan undværes, hvis man skal finde ud af, hvilken processor der er tale om. Selvfølgelig kræver begge disse et vist kendskab til Assembly, så dette bør du lære først.

[Redigeret d. 06/04-05 22:58:55 af Nicolai Lyster Fersner]



Hej Nicolai,

Jeg kunne da godt tænke mig noget kode og hvis du så vil forklare lidt kunne jeg jo samtidig lære noget!


Mvh

Anders



t