AVR

Tags:    c++ javascript

Hej
Jeg ville lige høre om der var nogle folk herinde, som kender noget til AVR. Mine problemer følger, hvis nogle kender til det

Jeg arbejder på et projekt lige nu i det og er kørt rimelig meget fast

mvh

Casper Mogensen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for svaret. De 200 up går til dig, hvis du kan sige mig hvordan jeg indlæser 3 tal, som jeg så senere kan sætte sammen

Er der en måde jeg kan springe med, så jeg kan springe op og ned i koden efter behov, for det ville være 100% ideelt. Skal nemlig bruge det til at arbejde i et koordinatsystem og skal kunne skrive 3 cifrede tal.

Hvordan man indlæser tal afhænger af hvor de skal læses fra. Flash ? Et tastatur du har bygget ? Fra seriel port på computeren ?
Mht. at springe så kan du jo bruge funktionskald eller interrupt handlere alt efter hvad der er nødvendigt. Du må nok specificere arkitektur og ønsker lidt mere (selv da ved jeg ikke om jeg kan hjælpe desværre).

Hej
Jeg ville lige høre om der var nogle folk herinde, som kender noget til AVR. Mine problemer følger, hvis nogle kender til det

Ja klart... Ingen problemer... Genstart og så skulle den gerne være hjemme...

Hej

Ja klart... Ingen problemer... Genstart og så skulle den gerne være hjemme...

Der var så et eksempel på een, som ikke ved hvad AVR er !!!

Til dem der ikke ved hvad ABR er. Er det programmering af små chips, som kan bruges i et elektronisk kredsløb, så genstart er sgu ikke ikke rigtig en mulighed!!!

Men da jeg skriver i C, må da der være nogen, som kan hjælpe mig:

Min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem er at få min s værdi til at blive sammensat af en værdi fra min x_ind_1 og et tal

f.eks s=tal2&&1 og sætter vi tal2 til 5, så skulle dette i mine øjne give s=51

Nogen der kan sige mig, hvor jeg løser dette ????

[Redigeret d. 07/12-03 12:09:37 af Casper Mogensen]

Mit problem er at få min s værdi til at blive sammensat af en værdi fra min x_ind_1 og et tal

f.eks s=tal2&&1 og sætter vi tal2 til 5, så skulle dette i mine øjne give s=51

Nogen der kan sige mig, hvor jeg løser dette ????

Jeg leger selv lidt med Atmels processorer men dit problem er ret generelt. Jeg tror at du bare vil gange tal2 med 10, lægge 1 til og lægge resultatet i 's':

Fold kodeboks ind/udKode 

Tak for svaret. De 200 up går til dig, hvis du kan sige mig hvordan jeg indlæser 3 tal, som jeg så senere kan sætte sammen

Er der en måde jeg kan springe med, så jeg kan springe op og ned i koden efter behov, for det ville være 100% ideelt. Skal nemlig bruge det til at arbejde i et koordinatsystem og skal kunne skrive 3 cifrede tal.

MVH
Casper Mogensen

Du behøver ikke komme med selve koden. Jeg skulle bare bruge nogle forslag til hvordan jeg kunne lave det. Så tak for svarene

Jeg ved hvad jeg skal lave nu

MVH
Casper Mogensen

t