PHP-spørgsmål

Tags:    php

Davs derude.

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, og har rodet med noget php og mysql.
Jeg er nu nået til et sted hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal fortsætte - jeg er dog så grøn i php at jeg tror mit spørgsmål er ret simpelt.

Jeg har en hjemmeside der i en div class et sted på siden skal loade data fra min database.

Til det har jeg fået stykket denne kode sammen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Yderligere har jeg 4 knapper på siden.
Nu vil jeg gerne bruge knapperne til at loade forskelligt data fra databasen til det samme sted på siden.

Eksempelvis ville jeg gerne at når man trykker på knappen "produkter", så loader den fra feltet "produkter" i stedet for feltet "forside", som oprindeligt står i koden.

Håber det giver mening.
På forhånd tak, Asker.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan laves på to måder.

Enten skal du have noget javascript/jquery med et ajax kald ind over til at hente indholdet alt efter hvad man trykker på - på denne måde undgår du at siden skal reloade inden den viser indholdet.

Den anden mulighed er at give dine links et id (f.eks. index.php?id=1) hvor id=1 i databasen f.eks. er din forside.
På den måde går du så ind og tjekker hvad der er skrevet i url'en og henter det id fra databasen.

Med den databaseopsætning bør det være rimelig simpelt :) det du gør er at lave dine links som beskrevet før med index.php?id=1 fx.

Du ændrer så den kode du skrev i oplægget til:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det du kan gøre er at sætte mysql-data ind der hvor de forskellige sider bliver vist.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det skulle gerne virke :)

Husk at du altid kan ændre "knapperne" i toppen, til f.eks. div-elementer, eller også kan du bare ændre button-stylet, sådan at de ikke bare ligner almindlige knapper :)

Jeg tror at han mener noget ala det her: http://stuff.just-stuff.dk/html/onclick.html

Der er en tutorial her: http://just-stuff.dk/articles/?cat=3&article=42

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 22:38 af Bruger #13363

Den anden mulighed er at give dine links et id (f.eks. index.php?id=1) hvor id=1 i databasen f.eks. er din forside.
På den måde går du så ind og tjekker hvad der er skrevet i url'en og henter det id fra databasen.

Tror du har fat i noget af det rigtige her..
Har prøvet at få det til, men det vil stadig ikke virke..

Skal jeg ændre noget i den php-kode jeg allerede har?

Eller er det databasen jeg har fået stillet forkert op? - Den ser umiddelbart sådan her ud:

id tekst
1 Forside test blah blah blah
2 Produkter test blah blah blah

På forhånd tak.

Det virker perfekt :)

Mange tak til Randi og Simon Smith :)

t