Hjælp formmail

Tags:    php

Hej.
Jeg har lavet denne formmail i PHP.
Men den virker ikke efter hensinget
Efter at den har testet at nr. er forkert så går den bare vidre, det vil sige at den ikke stopper ved den kode
echo "Forkert kode, prøv igen. <a href='kontakt osny.php' title='Klik her for at kommetilbage'>Klik her for at komme tilbage til formularen</a>";

men gå vidre til denne
echo "Tilmedlingen er blevet sendt, uden problemer, du er nu registreret og vil få en mail med vidre infomation.";
echo "<meta http-equiv='refresh' content='5; url=http://www.virtuchat.com/Dansk/Tester.htm' />";

og hopper så tilbage til hjemmesiden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan godt værer at jeg har glemt at sætte en kode, jeg er ny.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eftersom du blot har indsat en if-sætning går den som normalt videre med den efterfølgende kode bagefter :)

Du kan rette det meget simpelt ved at ændre denne linje:

Fold kodeboks ind/udKode 

til

Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til else.

Du siger altså: hvis random nr. ikke er korrekt så udskriv en fejl, ellers hvis mailadressen er korrekt send mailen :)

Hej Randi.

Tak for dit svar, det var super.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lavet en header, så der er en fast e-mail hver gang, der bliver sendt en formmail.
Så den der modtager mailen, ikke får alle mails i spam mappen, men det virker ikke, se kode. Den gå ned og tager den næste else sætning og fortæller bruger at der er en fejl.

Beklager det sene svar. Hvis du ikke allerede har fået styr på det:

Har ikke rodet så meget med mail() før, så kan desværre ikke rigtig sige andet end at der går noget galt når du forsøger at sende mailen...

mail() funktionen returnerer true hvis mailen bliver sendt, false ellers... Så der må gå noget galt.

Dog ser det ud til at det er den sidste del ("From: $mail...") der går galt... From og Reply-to er begge dele af headeren :) og skal derfor være i din headervariabel..

For at teste om det faktisk er det der går galt kan du jo prøve at fjerne det sidste parameter i mail() og se om den går igennem.

Hej Randi

Tak for dit svar, jeg har fundet ud af det og jeg lukker denne tråd.:D

t