PHP Fejl ved opdatering

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey Udviklere - long time no see.

Jeg oplever problemer med one.com, efter som de har opgraderet deres PHP version, får jeg nu en masse fejl.

Fold kodeboks ind/udKode 

Etc etc etc. Jeg har fundet ud af at det løser sig hvis man retter f.eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

til

Fold kodeboks ind/udKode 

Altså tilføjer " og ".

MEN jeg har sådan set dette stående 10000 steder omkring på hele mit system, og jeg kan ikke rette det alle steder, og selv nogen steder, finder jeg ikke en løsning til hvordan det kan rettes. F.eks her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet bliver dog løst hvis man gå ind på sit webhotel, i mit tilfælde One.com, og slår PHP-Fejlmeddelser fra, men jeg synes det er vigtigt at have dette, når du f.eks koder, skal du helst kunne se php fejl.

Har i nogen løsning til hvordan man kan gøre?

Vi ses!

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2010 23:38 af Bruger #14015
12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sådan er det når man laver en grim fejl.

installeret uden gnyffer bliver automatisk fortolket som en konstant som intet indeholder.

Dvs at afvikler din kode a la:
Fold kodeboks ind/udKode 
og det er jo ikke så godt.

Hvis du have gjort det rigtig og sat gnyffer på havde den læst:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dog kan du komme uden om det ved at tilføje nedestående kode, ca. samme sted hvor du kalder session_start()
Fold kodeboks ind/udKode 

Men løs du hellere dine 10000 bugs, det kan vel nok svare til en Bart Simpson ved tavlen: "I won't write that kinda crap again." :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er problematisk ved den første, ja, da den jo som den siger tror det er en constant. Men så vit jeg ved, gør den ikke dette når det er sat ind i stringen på den der måde, da det er mere lavet til formålet.

Ville skrive den sådan her :

$cms_CONFIG['gets'] = 'sprog='.$_GET['sprog'].'&code='.$_GET['codes'].'&langid='.$_GET['langid']; // The $_GET querys in URL.

Som Nørden skriver:

$cms_CONFIG['gets'] = 'sprog='.$_GET['sprog'].'&code='.$_GET['codes'].'&langid='.$_GET['langid']; // The $_GET querys in URL.

Korrekt, jeg ville dog lave dobbel quotes...
fx:

$cms_CONFIG['gets'] = "sprog=".$_GET['sprog']."&code=".$_GET['codes']."&langid=".$_GET['langid']; // The $_GET querys in URL.

Hvad du skriver mht.:

if($global[installeret] == "0") {

Skal rettes til:
if($global['installeret'] == 0) {

Da jeg tror "0" er en interger og ikke en string fjernes ""

Ved jeg ikke noget om. Jeg lader aldrig PHP parse en tekst-streng, da det tager unødig runtimetid.

PHP er længere tid om at afvikle den stump kode, end den anden stump kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk gnyfferne...

Sådan er det når man laver en grim fejl.

installeret uden gnyffer bliver automatisk fortolket som en konstant som intet indeholder.

Dvs at afvikler din kode a la:
Fold kodeboks ind/udKode 
og det er jo ikke så godt.

Hvis du have gjort det rigtig og sat gnyffer på havde den læst:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dog kan du komme uden om det ved at tilføje nedestående kode, ca. samme sted hvor du kalder session_start()
Fold kodeboks ind/udKode 

Men løs du hellere dine 10000 bugs, det kan vel nok svare til en Bart Simpson ved tavlen: "I won't write that kinda crap again." :)

Tak! Prøver lige din kode af, og ser om den virker :)..

Ved jeg ikke noget om. Jeg lader aldrig PHP parse en tekst-streng, da det tager unødig runtimetid.

PHP er længere tid om at afvikle den stump kode, end den anden stump kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk gnyfferne...

Ja, det er jeg godt klar over, jeg bruger også altid ' i stedet for ". I hvert fald når vi taler om ECHO, PRINT, etc etc.

Ville skrive den sådan her :

Jo, hvorfor har jeg dog i alverden ikke tænkt på det :S.. Nå det var også sent da jeg kiggede på det.

Forresten, så synes jeg ikke at kunne få:

error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

til at virke :(

De samme fejl dukker stadig op.

top.php
Fold kodeboks ind/udKode 

CONFIG.ini.php
Fold kodeboks ind/udKode 

bump.

Hjæælp.. Jeg mangler stadig hjælp til mit problem :(..

Michael, har du nogen idé om hvorfor den ikke virker?

Ret dog bare de fejl? Det er alligevel, utroligt dårligt både kode mæssigt, og performance mæssigt.

Ret dog bare de fejl? Det er alligevel, utroligt dårligt både kode mæssigt, og performance mæssigt.

Vi snakker flere tusinde koder der skal rettes :(

<< < 12 > >>
t