Online Brugere

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hey, jeg har det er bruger script, der funker helt fint.
Det Gemmer en session når du ligger ind, og så sletter den igen når du logger ud. Helt simpelt.
Men, nu vil jeg så gerne lave så man kan se hvem der er online.. Men jeg har VIRKELIG ingen anelse om hvordan F***** jeg skal lave det xD
Håber en kan hjælpe mig med dette :D

Lader til at du har lidt mere styr på det end jeg har, Michael ;)

Men kan godt se hvad du mener med at det selvfølgeligt kun er et enkelt tidsstempel der skal opdateres.

Med hensyn til det .NET/ASP du snakker om, er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.

De funktioner jeg snakker om er noget med Session_onStart og Session_onEnd (eller noget i den stil) hvor man så kan lave en application variabel man kan lægge til og trække fra når brugere kommer online og går offline igen - ved ikke om det er korrekt forstået, og om det er det samme som det du skrev?

Det jeg mener er at der er kun to muligheder for at registrere sessioner. I en fil på serveren eller i en database(som også er en fil på serveren:)).

Jeg er ikke bekendt med baggrundslogikken for hvordan IISen gør det. Men jeg vil tippe på at det er cirka samme måde som Apache gør det - reserverer en fil på serveren, som læses fra når en forespørgelse begynder, og skrives til når den slutter. Senere kommer skraldemændene og rydder op i antallet af filer ved at kigge på hvornår de senest er blevet skrevet til.

Dog kan du pille ved processen igennem PHP og gemme alt sessions-data i databasen. Lidt smart hvis du skal til at lege med loadbalancing. Men konceptet er det samme.
Her er der dog risiko for flaskehals problemer. :(

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2010 23:18 af Bruger #10216
<< < 123 > >>
t