Elektronik udvikling + Lidt programmering

Tags:    snak

Heyo Udviklere.

Sidder lige med en lille idé jeg godt kunne tænke mig at lege med.
Nu kender jeg ikke særlig meget til homepages som denne, hvor man kan lære om elektronik, så jeg har valgt at benytte dette sted, til mine opgaver.

Jeg fik tidligere en idé med at skulle bygge noget lyd halløj til USB, som kunne leges med via noget program jeg selv ville udvikle.

Meeen idé'en er at lave et mini keyboard (I ved, sådan et man spiller musik på, ikke et tastertur.)

Det skal være lidt specielt, og idé'en til det er i mit hoved pt, men, oops, jeg kan intet huske af elektronik fra grundforløbet, uddannelse og ungdoms skolen, i så fald er det små ting jeg kan huske så.

Så jeg står sådanset og mangler en "mentor" eller en der kan det med elektronikken og lyd.

---

Så hvis der er der nogen her på falster (hvis der gemmer sig nogen med denne kompetance), der har lyst til at prøve at udvikle nogle ting med mig?
Det kræver jo en del fra begge parter, så kunne godt tænke mig et solidt sammen-arbejde og ende med et produkt der kan bruges.

Så sidder du der ude, så kast en besked til mig på danni.hansen.1985@gmail.com
Og fortæl lidt om dig selv.

Der er pt INGEN PENGE at tjene i projektet, men, jeg skal nok smide penge i projektet til elektroniken, med mindre vi står med et færdigt produkt der kan sælges.

Vis du primært gør det her for at lære om elektronik og programmering, men ikke ved hvor du skal starte mht. elektronikken, så kunne det være du skulle finde nogle bøger om emnet.
Jeg ved der er en electronics for dummies bog, og jeg er sikker på der er skrevet rigtig mange flere bøger om emnet.

Men held og lykke med at finde nogle der kan hjælpe mig. Jeg er overhovedet ikke særligt meget inde i elektronik selv.

Hejsa Andreas.

Det er hovedsaligt for at lære det, men, også for at udvikle noget man kan bruge til "sjov" eller gadget (Stav??)

Jeg har i forvejen den omtalte bog, og jeg forstår ikke meget af det, men, det kan også være fordi jeg har svært ved at konsentere mig omkring elektronik emnet.

Har også selv læst lidt i den og jeg må også indrømme, at jeg syntes det er ret svært at forstå det. (Måske har det noget at gøre med, det ikke er ligeså let bare at afprøve elektroniske ting, som det er med programmer???)

Anyway, håber du finder nogle der kan hjælpe :D

Hejsa Andreas.

JA, det er sansynligvis nok det der er problemet.

Jeg har overvejet sådan et "dummy Board" eller hvad man nu skal kalde det, for at prøve sig frem engang, men, det kræver jo sindsyg mange timers forberedelse og lærdom at lave dette her projekt, derfor så jeg gerne at der var en der kunne finde ud af det i forvejen, selve arbejdet med elektronik og lyd, også vi arbejdede sammen om at få det her mini keyboard lavet, som jeg har i tankerne.

Sååå, Kæmpe Projekt, og jeg skal skyde en del penge i det, men, ingen løn til udvikleren, med mindre der er salg i instrumentet senere hen :-)

Jeg viste lige denne tråd til en buddy jeg kender, og han har smidt denne video på nettet af noget synth halløj han har lavet...:

http://www.youtube.com/watch?v=GrkULg3Nv_0

Så jeg kigger lige pt på noget elektronik der bare skal pilles ved og sådan noget. Samt noget kodning.

Stadigvæk ikke nogen der vil være med? :)

t