C++ Udvikler søges til Spilprojekt

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Vi søger en C++ udvikler!

Black Ink er et spilprojekt drevet af Blanye Software, som er et uregistreret firma.

I spillet lægger vi vægt på gys, og vi satser på at lave et spil der kan få det til at løbe koldt ned af ryggen på spilleren.

Vi arbejder ikke kun på et spil, men også på vores egen spilmotor. Under forløbet udarbejder vi en solid og fremtidssikret motor, så vi kan bruge den til eventuelle fremtidige spil.

Der er i øjeblikket 2 ledige jobs med relation til Black Ink, hvoraf det ene fremgår i denne tråd.

Black Ink er et "casual" projekt der er ment for at give baggrundsviden, og lære at samarbejde i et udviklingsteam. Ledelsens intentioner er ikke at tjene penge, men at få udviklet noget, og komme ”igennem” til verdenen af spillere.

Alle teammedlemmerne bliver selvfølgelig betalt, vurderet ud fra arbejdsrapporter (en logbog der skal udfyldes af hvert medlem) og afmålt i antal timer, der også registreres for alt udført arbejde.

Der er intet afsat tal på timeløn, da det afhænger af den success spillet får. Vi har ikke startkapital til at kunne afsætte løn, og hjemtjening af udgifter til produktionen er prioriteret over lønning.

Alle teammedlemmer vil kunne se frem til valgfrie invitationer til kommende, større, projekter.

Projektledelsen betaler for Assembla projektstyringssystem og for fremtidig hjemmeside, men forventer at beløbet, der holdes regnskab med, bliver tilbagebetalt hvis muligt ved salg a spil.

Vi udvikler spillet til både Linux og Windows, hvor vi regner med at distribuere Windows versionen igennem Steam. Da der jo ikke er så mange potentielle købere til Linux versionen, vil det blot blive solgt direkte fra vores hjemmeside.

Vi har besluttet at vi skal blive færdige med spillet, til udgivelse, i år (2010).
Vi er meget opsat på at gennemføre projektet med success, og få et overskud som vi kan bruge til videreudvikling af software.

Programmøren skal arbejde med Black Ink's kildefiler. Mest ved at bruge funktioner fra vores egen spilmotor, vil han hovedsagelig stå for at udvikle spillets tekniske del. Opgaver vil variere ud fra kvalifikationer.

Fordele

- Det er en fordel hvis du bruger Linux, da alle nuværende udviklere gør, og at det vil forbedre samarbejde hvis du bruger samme system.
- Det er en fordel hvis du kender NetBeans IDE, som vi som standard bruger.
- Det er en fordel at du har erfaring med Assembla.

Krav

- God forståelse af C++ og generel matematik brugt under spilprogrammering.
- Kendskab til brug af SVN.
- Du skal (lære at) bruge Assembla, hvor der skal indfindes rapporter, beskrivende ”tickets” når der er brug for noget, og du skal registrere din tid.

Hvis du er interesseret i at høre mere, eller hvis du er klar til at ansøge kan du kontakte os på blanye@lexkorbs.dk

Når du ansøger skal du inkludere følgende:

- Fulde Navn
- Region
- E-Mail (det behøver du selvfølgelig ikke hvis du kontakter os pr. e-mail)
- Beskrivelse af erfaring, hvor lang tid har du arbejdet med C++
- Beskrivelse af tidligere projekter, store som små, gennemførte eller ej
- Hvad du ellers bruger din tid på?
- Hvorfor er du interesseret?

Bemærk også at alle projektdeltagere skal underskrive en mindre kontrakt vedrørende tavshedspligt og lignende.

Tak for din interesse.
Vi har gjort os umage med at formulere os venligt, vi håber du vil gøre det samme :)

Det koster ikke noget at spørge, så skriv bare!



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2010 23:26 af Bruger #15648
Jeg synes ikke, at kommentaren vedr. kommentaren om spillets historie er særlig god... Det ligner noget jeg har set alt for mange gange før

Hvad med at lave noget mere nyskabende!!!!



...og dette er så et fint eksempel på hvordan man driver interessen fra projektet. :)


Lille FAQ for at undgå børnehave kritik:

1. Når man skal kritisere et projekt eller en del af projektet, så kom med konstruktiv kritik. At skrive noget er set før, er ikke kritik. Det er nedværdiggørelse. Hvis man tilføjer hvorfor det synes at være set før, så begynder man at rykke over i den konstruktive kritik. Supplerer man yderligere med gode idéer, så kan det kaldes god og konstruktiv kritik.

2. Sidder man som ejer for et projekt og læser denne slags nedværdiggørende kommentarer, skal man ikke svare med det samme. Vent fem minutter til man har hidset sig ned, og så kan man kommentere, hvis man da mener at det er nødvendigt.


;)



<< < 12 > >>
t