Hey derude.
Jeg prøver at lave et event system, hvor man kan poste poker aftener osv.
Jeg har lavet en formular hvor man skal udfylde nogen felter med lidt information, samt et felt hvor man skal angive sit brugernavn samt password.
Jeg har nøjagtig samme "system" på min tagwall, og der virker det fint. Når jeg så tager mySQL koden og kopiere den ind i min eventpost.php fil så vil den ikke finde brugernavn + password i databasen.
koden ser således ud:
<?PHP
include("connect.php");
$overskrift = $_POST["overskrift"];
$sted = $_POST["sted"];
$beskrivelse = $_POST["beskrivelse"];
$start = $_POST["tidstart"];
$slut = $_POST["tidslut"];
$bruger = $_POST["brugernavn"];
$kodeord = $_POST["kodeord"];
$hash = MD5($kodeord);
$query = mysql_query("SELECT brugernavn, password FROM brugere WHERE brugernavn='$bruger' AND password='$hash'") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query)>0)
{
$row = mysql_fetch_assoc($query);
mysql_query("INSERT INTO event (overskrift, sted, start, slut, beskrivelse) VALUES ('$overskrift', '$sted', '$start', '$slut', '$beskrivelse')") or die(mysql_error());
echo "<br><br><center>";
echo "Hej $bruger. Dit event er registreret<br>";
echo "<br><br></center>";
}
else {
echo "Du skal enten have en bruger, eller skrive de korrekte informationer for at benytte event systemet";
}
?>
Koden for min tagwall, som virker fint ser således ud:
<?php
include("connect.php");
$bruger = $_POST["brugernavn"];
$besked = $_POST["besked"];
$kodeord = $_POST["kodeord"];
$hash = MD5($kodeord);
$query = mysql_query("SELECT brugernavn, password FROM brugere WHERE brugernavn='$bruger' AND password='$hash'") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query)>0)
{
$row = mysql_fetch_assoc($query);
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, besked) VALUES ('$bruger', '$besked')") or die(mysql_error());
echo "<br><br><center>";
echo "Hej $bruger. Din besked er registreret<br>";
echo "<br><br></center>";
}
else {
echo "Du skal enten have en bruger, eller skrive de korrekte informationer for at benytte tagwall´en";
}
?>
Prøv evt selv på www.bimer.dk => event eller tagwall