hente html fra en side og smide det i txt eller xml

Tags:    asp.net

Jeg står og skal hente noget html kode fra en anden side, som så skal gennemlæses for specifikke ting, der skal smides ind på min side.

Jeg er lidt lost. Har faktisk ikke rigtig nogen ide om hvordan jeg gør det, så håber nogen ka hjælpe mig.

En ting mere er, siden jeg skal hente det fra ligger bag et login, så jeg skal også kunne smide mit login ind så den kan finde ud af at logge ind og tjekke det.

På forhånd tak for hjælpen

Prøv at kigge på WebClient klassen i .NET den kan gøre det med at downloade html, jeg ved ikke helt med det at logge ind... men den skulle opføre sig som en bruger

Hey Andreas,
alt efter hvad det er, er det så ikke nemmere at lave en aftale med det site du skal bruge data fra, om et feed af en art? :)

Hey Andreas,
alt efter hvad det er, er det så ikke nemmere at lave en aftale med det site du skal bruge data fra, om et feed af en art? :)

Hey.. Jo det ville det være, hvis admin havde lyst til det.. Jeg må godt hente den data, jeg skal bruge, men må selv finde ud af hvordan jeg gør det, og han laver ikke nogen specielle features til det :(

Den sjove tilgang ville være at "automatisere" explorer, dvs, selv at kunne styre den hen på din side, selv få den til at indtaste i det rigtige felt, og derefter hente de data du skulle bruge...

Men... den rigtige vej at gå er ved at bruge WEbClient klassen og få den til at logge ind (hvis det er muligt) jeg har brugt den flere gange, dog aldrig med at logge ind

Hey Andreas,

Hey.. Jo det ville det være, hvis admin havde lyst til det.. Jeg må godt hente den data, jeg skal bruge, men må selv finde ud af hvordan jeg gør det, og han laver ikke nogen specielle features til det :(

Hehe ok. Hvad er det for noget HTML du skal hente? fra hvilken URL? :)

He he.. Havde helt glemt den her.. Men har stadig ikke fået gjort noget ved det.

Ken:
Det er en table, der indeholder noget forskellig data i 7 rows * 7 td's.. Nogle af felterne er tomme. Men skal bruge dem alligevel. De skal sættes ind i min egen database, så jeg kan smide dem ud på min side efterfølgende..

URL ligger som sagt bag et login. Men det er fra denne side: www.heroes.dk

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2010 03:47 af Bruger #11545
t