Få output fra en printstream

Tags:    java

Jeg er igang med lavet en IRC bot i Java med Pircbot libariet. Jeg kunne godt tænke mig at lave et GUI til denne.

Pircbot printer en masse ting til consollen med System.out.println(). er der nogen måde hvorpå jeg kan opsnappe de ting også printe dem i et JTextArea?

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2010 19:35 af Bruger #13669
3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan sætte en ny System.out printstream med System.setOut. Det kan så være en printstream du selv har implementeret og som sender output videre til en Swing komponent.

Ok, vil prøve det. Skriver igen vis jeg får nogle problemer.

.:Edit:.
Hvad gør klassen PrintStream ved de ting man skriver til den. Er den bare lavet så den skriver til konsollen?

edit igen:

Jeg kan se at en PrintStream kan laves så den udskriver til en fil, eller så den dekorere en anden OutputStream. Hvordan er default output streamen i System.out implementeret?

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2010 11:34 af Bruger #13669
Ok, vil prøve det. Skriver igen vis jeg får nogle problemer.

.:Edit:.
Hvad gør klassen PrintStream ved de ting man skriver til den. Er den bare lavet så den skriver til konsollen?

edit igen:

Jeg kan se at en PrintStream kan laves så den udskriver til en fil, eller så den dekorere en anden OutputStream. Hvordan er default output streamen i System.out implementeret?

Sandsynligvis noget native kode, så det skal du nok ikke rode med. Følgende virker men kunne skrives kønnere:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2010 13:39 af Bruger #2695
t