Forhåbenlig Simpel Opgave

Tags:    java

Hejsa.

Jeg sidder og har besluttet mig for at lære Java.

Det har lykkes mig at lave noget så simpelt som en Knap, som når man trykker på skriver Hello World når i dos.

Så fik jeg nogle idé'er til at vidre udvikle denne øvelse, til at jeg ville smide et input felt ind ved siden af knappen, som jeg skulle kunne taste et tal ind i, også ville den +'e 15 til, men, jeg har ski problemer med at få den til at læse fra et input-field.

Så spørgsmålet er:
Hvordan får jeg skrevet en kode der viser resultatet af input-feltet i en messagebox?

Nogle koder kunne være vildt interessant til at øve sig videre på :-)

TUXA!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen dit spørgsmål er da skrevet som om at du har noget kode!? Hvis du ikke kan vise os din nuværende kode, så kan vi altså ikke hjælpe dig med at lave den.

Hey.
Jeg har lavet et eksempel på hvordan du kan gøre dette hvis du bruger Swing (hvilket du nok gør, men du fortæller jo intet).
Da jeg bare ville demonstrerer det har jeg kun gjort det basale. Man burde naturligvis i virkeligheden nok tjekke at det indtastede i feltet er en integer.
I eksemplet bruger jeg en anonymouse listener. Hvis man skal lave en ganske almindelig ActionListener (minder meget om hinanden).
Læs http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/events/actionlistener.html

Fold kodeboks ind/udKode 

Du er velkommen til at spørge ind til koderne hvis du er i tvivl på noget af det jeg gør.

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2010 18:48 af Bruger #5097
Kan du vise os din kode?

Hej Martin.

Har ingen kode, det er et knald nyt projekt jeg har rodet mig ud i :-)

Sorry Martin, mig der Morgen-klokker i spinaten

Fold kodeboks ind/udKode 

Der er jo alt der der "auto generated code", det ved jeg ikke om i skal bruge?

Må indrømme at komme fra at lave php i notepad, også til at skulle se på kode som et program har lavet, også selv at skulle sætte kode ind, virker for mig meget underligt...

Det vil altid virke underligt i starten.
Men kan jeg ikke få alt koden? Så er det lidt nemmere :)

Hejsa Alle sammen.

Har ikke fået taget mig sammen til at skrive i tråden endnu, da jeg ligger små syg, så der går lige nogle dage endnu før jeg er aktiv igen.

Beklager ventetiden. :-)

t