php udskrift problem

Tags:    snak

Er stødt på et mindre problem i min kode. koden skal og kan udskrive en tabel som bliver "skabt" vha. en form i html...

Problemet er at når tabellen udskrives, udskrives dette over tabellen:
$skrifttype\" size=\"$skriftstr\" color=\"$skriftfarve\

..Lidt underligt? kan ikke finde ud af hvordan jeg kan rette det.. synes jeg har prøvet alt. Bortset fra at den udskriver den sætning så virker det fint.. har lagt det ud på nettet:

http://donl.1go.dk/forsoeg/table2_form.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

Der er altså et eller andet galt med den del der bestemmer skrifttypen osv... men kan simpelthen ikke finde ud af hvad?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er en lille fejl i zynzz' kode der mangler et .'

sådan her skal den se ud, tror jeg i hvert fald :)

echo '<tr><td width="'.$width.'" height="'.$height.'" bordercolor="'.$bordercolor.'" bgcolor="'.$bgcolor.'"><font face="'.$skrifttype.'" size="'.$skriftstr.'" color="'.$skriftfarve.'"> Dette er række nr '.$tal.' </font></td></tr>';

prøv:

echo '<tr><td width="'.$width.'" height="'.$height" bordercolor="'.$bordercolor.'" bgcolor="'.$bgcolor.'"><font face="'.$skrifttype.'" size="'.$skriftstr.'" color="'.$skriftfarve.'"> Dette er række nr '.$tal.' </font></td></tr>';

desværre.. virkede ikke. fik følgende fejlmeddelelse:

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /data/cluster/free1go/d/o/www.donl.1go.dk/forsoeg/forsoeg_table.php on line 36

Du kunne prøve at reducere linjen til noget i stil med

echo "hej";

og så fylde gradvist på.

Det er præcis det jeg har gjort :)
Jeg burde nok prøve at gå den igennem igen...

Men tak for jeres bud i hvert fald..

Ja nu viste den ikke fejlmeddelsen, men løste desværre ikke problemet :(

Nu lægger jeg så hele koden ud.. også min html form osv. kan slet ikke få øje på den fejl nogen steder.. håber nogle af jer kan :)

Her er så siden med html formen "table2_form.htm" :

Fold kodeboks ind/udKode 

Her er så php filen "forsoeg_table.php" :

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber nogen kan spotte fejlen :D

Du skal bare slette "$skrifttype\" size=\"$skriftstr\" color=\"$skriftfarve\" i toppen af dit php script :)

Koden bliver afviklet som almindelig html, da det er udenfor <?php ?> tegnene

LOL!! Hvordan kan jeg overse det ? har bare siddet og rettet de sammen linjer igennem igen og igen :D jeg er dog den blankeste !

Men tak for hjælpen :) du får self de 100 point hvis det da har nogen betydning for dig ;)

t