Else returnere ikke ?

Tags:    php

Hej allesammen.

Jeg har lige skrevet mit første selvstændige php script, og det blev til en tagwall.
Nu leger jeg lidt med at udbygge den.

Mit problem er at den ikke vil returnere en else. den opføre sig rigtige hvis if værdien er sand, men hvis den er usand så går den til den rigtige side, og gør sådan set alt rigtigt, undtaget at den ikke poster min echo.

Nogen der lige kan gennemskue hvorfor den ikke poster echo under else ?

Fold kodeboks ind/udKode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du laver en while i din kode, lægger det op til at din SQL skal/kan returnere flere resultater. Men i praksis vil der højst være ét resultat.

Desuden har du også noget redudant kode, det er ikke noget problem, men gør måske koden lidt sværre at gennemskue. Du laver en SQL hvor brugernavn og password skal passe og bagefter checker du det igen i din PHP kode.

Istedet for et while loop, kunne du lave et check på hvor mange resultater der bliver returneret. Koden er ikke testet.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 21.01.2010 09:32 af Bruger #955
Fold kodeboks ind/udKode 

Din sql giver kun et resultat, hvis der findes en bruger med det brugernavn og password. Hvis der ikke er noget resultat bliver din while ikke udført.

Så ved forkert login vil koden aldrig nå der til, hvor den skal udføre din IF sætning.

Hej Stefan.

Tak for dit svar. Har du også en løsning på det?
Jeg er ret ny i faget, og kan sku ikke lige gennemskue løsningen :-)

Det må jeg kigge på når jeg kommer hjem.

Jeg er ikke helt inde i de forskellige løkker osv endnu :)

Tak for svar! Jeg håber det virker, og ellers har det hvert fald givet mig forståelse for hvorfor det ikke virker.

t