java og sql

Tags:    java

<< < 12 > >>
hej jeg er igang med at lave et spil der indeholder IP adresser i en database. jeg har lavet databasen med et ID til serveren eller brugeren og opdelt den i 4 kolonner? mener jeg det hedder. jeg har lavet en klasse der genererer IP adresserne selv, men mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg nemmest muligt at IP adressen ikke allerede er lavet?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For sjovs skyld ville jeg da lave en count på den select sætning og tjekke om resultatet er større end 0.

er ikke sikker på hvad du mener med at lave en count? det eneste jeg kunne komme i tanke om var som jeg havde lavet en boolean, men hvordan kan man ellers lave sådan en count?

ja, jeg har nu lavet den om til en char på 15 i databasen. har lige et spørgsmål omkring count, har prøvet den men får en mysql fejl. her er hele koden til det:

Fold kodeboks ind/udKode 

for lige at klargøre sql koden, IP er min kolonne som indeholder IP adresserne i databasen og IP_value er den variabel som indeholder den tilfældigt genererede IP adresse sat sammen med punktummer, og ip1 er tabel navnet.

ved ikke hvad jeg gør galt men det kan i måske hjælpe med?

har fået sql koden til at virke nu, men af en eller anden grund får jeg altid kun 1 tilbage selvom jeg har 3 i databasen... har testet sql koden i sqlyog og der siger den rigtigt nok at der er 3. her er min kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t