java og sql

Tags:    java

<< < 12 > >>
hej jeg er igang med at lave et spil der indeholder IP adresser i en database. jeg har lavet databasen med et ID til serveren eller brugeren og opdelt den i 4 kolonner? mener jeg det hedder. jeg har lavet en klasse der genererer IP adresserne selv, men mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg nemmest muligt at IP adressen ikke allerede er lavet?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan ikke huske hvad jeg bruger, men jeg får et resultset tilbage..

Du vil tjekke om 123.345.234.12 findes

resultset rs = select * from id_adresser where ip = 123.345.234.12"

Og så tjekker du hvor stor rs er .

Hej,

Nu hvor vi leger med generelle råd, og jeg ikke gider kode det...

... hvis du inden du laver dit check på om execute(sql); giver true, laver System.err.println()'s på alle data som bliver hentet fra databasetabellen.

Og du lige inden ovenstående også indsetter en System.out.println(sql) så du tydeligt kan se det.

Vil du måske kunne se noget ;)

Med venlig hilsen
Ieet

Har kun skimmet den sidste del af tråden, men det er en dårlig idee at dele ip'en op. punktumerne i en ip adresse er kun menneskers skyld(correct me if im wrong)

select * from id_adresser where ip = DEN_IP_DU_VIL_TJEKKE_FINDES;

Så tjekker du bare om det du får tilbage er 0 :)

så for eksempel: int var = select * from id_adresser where ip1 = 255 AND ip2 = 255 AND ip3 = 255 AND ip4 = 255; ?

er 0 godt eller dårligt? ;) jeg mener hvis de ikke er de samme får jeg 0 tilbage?

altså jeg har delt ipen op i fire kolonner, et for hvert punktum. min tabel hedder ip og hver kolonne hedder IP1, IP2, IP3 og IP4. det er måske ikke den mest hensigtsmæssige måde, men ved ikke hvilken datatype jeg ellers skal bruge i databasen. nogle forslag? har prøvet at køre et check på stmt.execute(sql); men den siger true under alle omstændigheder. skal jeg prøve at poste alt hvad jeg har lavet?

prøv at poste det. At dele det op lyder dumt. Bare lav en kolonne til det. En streng ville være fint nok at gemme det som

okay vil jeg kigge på, men her er koden lige nu... beklager hvis den er lidt rodet...

Fold kodeboks ind/udKode 

hej Ieet, er ikke sikker på hvordan jeg laver System.err.println() på de data som bliver hentet?

<< < 12 > >>
t