Oy!
Jeg har skrevet et lille (stenet) spil, og det virker som sådan godt nok. Mit største problem er, at når jeg vil lukke spillet, så vil jeg tjekke om man har skrevet "yes" eller "no" i en string, eller om man har skrevet noget helt andet.. Jeg har foreløbigt gjort således:
verify_exit:
{
Console.WriteLine("Are you sure you want to quit? (yes/no)");
string YesNo = Console.ReadLine();
if (YesNo.ToLower() != "no")
{
if (YesNo.ToLower() == "yes") End.Quit();
else
{
Console.WriteLine("Please write only 'yes' or 'no'");
goto verify_exit;
}
}
if (YesNo.ToLower() != "yes")
{
if (YesNo.ToLower() == "no") goto GetRandomNumber;
else
{
Console.WriteLine("Please write only 'yes' or 'no'");
goto verify_exit;
}
}
}
"GetRandomNumber" er starten af mit program..
Nogle gange virker det første gang, andre gange (hvis jeg fx har 'spillet' en gang) skal jeg skrive "yes" 3-4 gange, hvorefter programmet måske starter forfra alligevel..
så mine spørgsmål er:
1) Hvad er det der går galt?
2) Er der en anden, nemmere måde?