The ConnectionString property has not been initialized.

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej udviklere .
For at sætte det hele på plads. Jeg koder i ASP.NET C# i VS08.
Sådan. Jeg har været igang med, at lave en lille chatfunktion (for sjov). Det er ikke noget specielt, men ET problem irriterer mig virkelig! HJÆLP! Jeg kan sagtens debugge i VS og siden vises upåklageligt, men ligeså snart at jeg uploader den til mit web-hotel, så får jeg følgende fejl : The ConnectionString property has not been initialized.. Hvordan kan det være ?
Jeg bruger en DAL som jeg altid har gjort og der er ingen problemer med den. I får lige min webconfig + min c#-kode der kalder DAL'en.

Webconfig - ConnectionString
Fold kodeboks ind/udKode 

Default.aspx.cs
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber på et hurtigt og godt svar .
På forhånd mange tak ! :)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke i det kode du har vist at fejlen er, det er sikkert i din DAL klasse. Problemet er at du sikkert har noget i den her dur:

SqlConnection conn = new SqlConnection();

Og så glemmer du at sætte connectionstring propertien på dit conn objekt., må vi se noget kode fra din constructor i din DAL?

Hmm.. Jooe.. Jeg har kun en ?
Hvis jeg gør som du siger, så får jeg denne meddelse
Fold kodeboks ind/udKode 

Ser ud til at din SQL Server nægter adgangen.

Så vidt jeg ved ville det i det hele taget være bedre at angive din connectionstrings navn direkte i stedet for at referere til dens plads i et array af connectionstrings.

På den måde kan du rykke rundt på connetionstrings uden at du skal til at rette på kaldet i SqlConnection hvis det skulle ske.

Du kan finde navnet på din connectionstring i din Web.Config-fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Den fejl kunne enten tyde på at den ikke kan finde sqlserveren eller, som nævnt allerede at du ikke kan få adgang til den på grund af noget andet.

Indlæg senest redigeret d. 10.06.2010 10:58 af Bruger #15135
Ved du hvad.. Du får lige hele koden .
Jeg har ikke selv lavet klassen og derfor kender jeg den ikke så godt. Jeg kunne selvfølgelig sætte mig ind i den, men det vil tage et stykke tid. Det mærkelig er jo bare, at når jeg debugger fra VS, så er der ingen fejl og det fungerer perfekt. Jeg tænker nu mere på, om det er mit Web-hotel UNOeuro som der er noget med. Evt. jeg skulle skrive til dem .

Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm...

_conn = new SqlConnection(System.Configuration.ConfigurationManager.ConnectionStrings[1].ConnectionString);

Burde det ikke være
_conn = new SqlConnection(System.Configuration.ConfigurationManager.ConnectionStrings[0].ConnectionString);

?????????

Har du ikke kun én connection string?

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2010 22:04 af Bruger #1927
Fold kodeboks ind/udKode 

Den får jo fint forbindelse, når jeg har den sat til connectionstring[1]

Altså på local..

Så vidt jeg ved ville det i det hele taget være bedre at angive din connectionstrings navn direkte i stedet for at referere til dens plads i et array af connectionstrings.

På den måde kan du rykke rundt på connetionstrings uden at du skal til at rette på kaldet i SqlConnection hvis det skulle ske.

Du kan finde navnet på din connectionstring i din Web.Config-fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Den fejl kunne enten tyde på at den ikke kan finde sqlserveren eller, som nævnt allerede at du ikke kan få adgang til den på grund af noget andet.

Jeg har prøvet og lave den om til navnet på connectionstringen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker også kun på local, men ikke på serveren. Den her fejl driver mig til vanvid !

Hmm, nu er det selvfølgelig noget tid siden du skrev din sidste post. Men har du sikret dig at alle filer er up to date både lokalt og på dit webhotel? Eventuelt kan din connection string være defineret forkert? (Det er usandsynligt som jeg ser det, men jeg kan snart ikke se hvad fejlen skulle være.)

<< < 12 > >>
t