æ ø å i nyhedsbrev

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Heej Webintegratorere ...

Jeg har nu fået lavet mig et nyhedsbrev system.
Sådan at jeg kan informere mine brugere om nye ting ovs hver uge.

Men mit problem er bare den at alle æ ø å bliver til [] [] []
Og hvis jeg skriver noget html kode som:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bliver det ikke vist som fed skrift Men bare som den er i kodeboksen for oven.
Er der nogen som kan hjælpe mig?
Jeg ved at jeg bruger rigtig charset i mit script.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal lige siges at jeg har min hjemmeside hos surftown.dk så der vel ikk noget man skal aktivere?
Og jeg sender mail til eks min mail på msn hvor dette problem så opstår.
Men jeg har også brugt det samme i min aktiver bruger mail og der viser den æ ø å.

Med venlig hilsen
- Tudeprinsen

14 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilket charset er dit script skrevet i?
Hvilket charset er din html-side der indsætter dataene sat til? Du skal have en meta header i <head>-sektionen af din html-form side der hedder:
Fold kodeboks ind/udKode 

ellers risikerer du at dataene bliver submitted med en anden encoding end de bliver vist(utf-8 angiver du i mailen), og så er der ballade.

overse Torstens besked, det han skriver er ASP og virker naturligvis ikke i PHP.

Har du prøvet at replace til & aelig; & oslash; & aring; (uden mellemrum) ?

Den kan hverken tage html eller æ ø å, hvilket også ville sige & aelig; & oslash; & aring; da det er html ;)

Hvad kalder du så <b></b> ?
"Grafiske" mails ér html baserede, så den er god nok. Men hvis content type er defineret til at være 'text/html; charset=utf-8' så burde man nu også kunne bruge 'æ', 'ø' og 'å' direkte.

User
Bruger #353 @ 12.01.10 12:53
Du skal for det første ikke sætte [] rundt om b, men <b> < >

Med hensyn til æøå så prøv at sætte følgende ind

Response.CodePage = 65001
Response.CharSet = "utf-8"
Response.AddHeader "Content-Type", "text/html; charset=utf-8"

Jeg kan heller ikke se hvorfor at det ikke virker :S Jeg ved god dette er en kontaktformular men det er da bare at skrive den om? Det virker nemlig:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan godt skrive det om hvis det er ;) Men Scriptet kan findes på hjemmesideskolens hjemmeside :) Skal jo siges der står noget html kode over og under og det kan meget vel være derfor at din ikke virker hvis det er det eneste der står på din side?

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2010 13:05 af Bruger #13210
Haha det var også ment som at <b></b> ikk virker :P

Øhm det der Response og det det jo ikk php?
Derudover viser den så fejl :
Parse error: syntax error, unexpected '=' in /hsphere/local/home/labruko2301/party.labruko.dk/admin/nyhedsbrev.php on line 24

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2010 12:59 af Bruger #14697
Haha det var også ment som at <b></b> ikk virker :P

Øhm det der Response og det det jo ikk php?
Derudover viser den så fejl :
Parse error: syntax error, unexpected '=' in /hsphere/local/home/labruko2301/party.labruko.dk/admin/nyhedsbrev.php on line 24

..og hvordan ser nyhedsbrev.php linje 24 så ud ?

...og gerne et par linjer før også.

Jeg kan heller ikke se hvorfor at det ikke virker :S Jeg ved god dette er en kontaktformular men det er da bare at skrive den om? Det virker nemlig:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan godt skrive det om hvis det er ;) Men Scriptet kan findes på hjemmesideskolens hjemmeside :) Skal jo siges der står noget html kode over og under og det kan meget vel være derfor at din ikke virker hvis det er det eneste der står på din side?

For det første hvad er det som hjemmesideskolen bruger for at sende html mails.
For det andet hader bare at få fulde koder og ikke forklaring på hvad fejlen er på mit script
For det fjerde der er ikke noget html i mit script!

Laggede så der kom 2...

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2010 13:30 af Bruger #14697
Hvilket charset er dit script skrevet i?
Hvilket charset er din html-side der indsætter dataene sat til? Du skal have en meta header i <head>-sektionen af din html-form side der hedder:
Fold kodeboks ind/udKode 

ellers risikerer du at dataene bliver submitted med en anden encoding end de bliver vist(utf-8 angiver du i mailen), og så er der ballade.

overse Torstens besked, det han skriver er ASP og virker naturligvis ikke i PHP.

Per ligegyldigt om jeg bruger iso-8859-1 i head på min side og i mit script eller utf-8 så virker det ikke ...

Per ligegyldigt om jeg bruger iso-8859-1 i head på min side og i mit script eller utf-8 så virker det ikke ...

Har du tvunget din browser til en bestemt encoding?

<< < 12 > >>
t