en slags stop klods

Tags:    html css

Hej jeg ville høre om man kan lave en slags stop klods i CSS

hvis nu jeg har en box med et logo i og i samme box har jeg et div som hedder "login" som er i midten af skærmen og mit logo er helt ude til venstre.

Er det så muligt at gøre så hvis mit browser vindue bliver mindre så køre "login" mod venstre men lige inden den når jeg køre oven eller neden under logo'et så skal den stoppe

Fold kodeboks ind/udKode 

håber i forstår mit spørgsmål :)

det er lidt ligesom herinde på udvikleren, hvis man gør browser vinduet mindre så lige inden menu'en rammer udvikleren.dk logo'et så hopper den ned under logo'et ligesom om den har en stop klods :)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil du have den til at hoppe ned under, så kan du bruge display:inline-block eller floats, så tingene selv wrapper rundt, når der ikke er mere plads. Hvis du vil forhindre den i at blive mindre, hvis der ikke er mere plads, så kan du bruge en kombination af width i procenter og min-width i pixels.

den skal ikke hoppe ned på næste linje men bare stoppe helt med at forsætte mod venstre :P

er det noget margin-left jeg skal bruge tror du?

#header {
width: 90%;
min-width: 500px;
}

Hvis du altså vil have at bredden normalt er 90% af skærmvinduet, og hvis det er ved 500px at alle elementerne lige nøjagtigt kan være der.

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2010 23:12 af Bruger #3143
t