Jeg kan godt følge de skoleelever, som er utilfredse med OpenOffice. OpenOffice er ikke en ifølge min mening et som sådant dårligt software, men jeg indrømmer blankt at jeg bedre synes om MS Office. Det skal siges, at jeg har brugt OpenOffice, men jeg fandt bare ud af, at den åbenbart ikke var så samarbejdsvillig. Jeg kunne nemlig ikke få den til at oprette automatisk indholdsfortegnelse, og den lavede en masse rod, da jeg indsatte fodnoter, og derfor valgte jeg at "skrotte" den til fordel for MS office.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at det nok fungerer bedre til almindelig stilskrivning, men til større projekt (SRP/SRO) kunne jeg bare ikke så den som et alternativ.
Magnus, det er sådan her du skal formulere din kritik af OpenOffice. Reelle eksempler og en vis villighed til at bedømme sagen objektivt.
Der er ikke nogen der kan bruge "MSO ER EN DEL BEDRE END OOO" til noget. Udokumenterede påstande og følelsesladede udbrud uden teknisk merit får dig ikke just til at fremstå kompetent til at udtale dig om sagen.
Er det ikke tankevækkende at den eneste reelle, brugbare kritik af OpenOffice i denne tråd drejer sig om SRP/SRO, som ikke skrives i folkeskolen, og derfor ikke burde være et problem for folkeskoleelever?
Jeg må erklære mig enig med Martin Slot; hvorfor skal de penge som jeg slider og slæber for at tjene - klokken er 02:12 og jeg sidder stadig på kontoret - gå til at overforkælede børn kan have en Office-pakke fyldt med funktionalitet de aldrig kommer til at bruge, udelukkende fordi der ikke står "Microsoft" på den gratis pakke de er blevet tilbudt? Enhver der har fulgt lidt med i debatten på Udvikleren.dk vil vide at jeg som venstreorienteret går stort ind for skattesystemet, men pengene skal bruges de steder de gør mest gavn, og det gør de ikke nødvendigvis i Microsofts pengetank.
Indlæg senest redigeret d. 08.01.2010 02:16 af Bruger #8223