Magnus, tak for l**t, for at sige det pænt.
"Nu på min nye skole har vi Office 2007, jeg vil sku hellere betale de 1000kr,- for Office Pakken end jeg vil have Open Office. Og især når man kan få hele pakken gratis af sin skole"
De penge skal komme et sted fra, og det er bla. fra min lomme. Jeg så hellere at skolerne sparede på sådan noget som Office pakken, da jeg VED at Open office er lige så godt som MS Office. Det er et faktum. Det ved alle, og det er gratis.
Hvorfor skal mine skattepenge gå til noget så ligegyldigt som en pakke software, når de kan gå til fx. forbedring af skolerne generelt? Nye borde, stole, bøger, sale, mursten, sangbøger, springheste, nye brusere, rene toiletter, bedre mad?
Openoffice er jo ikke nemmere end MS Office. Eller sværere for den sags skyld. MS Office er bare det dyrere.
Hvis vi så kunne vælge at bytte MS Office 2007 ud Open Office og få gratis mad oveni, så var jeg sku frisk på at bytte. Men helt ærligt, MS Office 2007 ER EN DEL bedre end Open Office.
Hvad går skattepenge ikke til? Fly rejser for 700.000kr, fordi én person er vigtigere end hele samfundet? Men MSO 2007 > Open Office.
Vi har da også Windows Server 2003 på vores skole, på deres maskiner. Jeg VED at hvis vi skifter, så er der INGEN som kan finde ud af noget som helst, med mindre de har lidt erfaringer med det.
Indlæg senest redigeret d. 07.01.2010 17:04 af Bruger #15047