<center> i table?

Tags:    html css

Hej.

Jeg har en række forskellige data, der skal centreres. bl.a. i <td>

fx. hvis jeg har 10 <td>info</td> der skal centreres. Og jeg ikke har lyst til at skrive <center> foran hver info.
Er der en command man kan indsætte i <table> for at centrere?

Jeg er ikke interesseret i noget css, hvis dette kan undgås.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du burde netop være interesseret i CSS her, det ville gøre det så meget nemmere. Alt andet er "forældet".

Men <td align="center"> kan til nød bruges.

Istedet for at proppe det ind i hvert <td>, kan du lave sådan en fix css-fil:

td
{
align:center;
}

Som du tilknytter dit html med følgende tag:
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="filnavn.css" />
</head>

Eller lave dit css i selve html dokumentet:
<head>
<style type="text/css">
td {align:center;}
</style>
</head>

Og når du så senere finder ud af, at hver celle skulle være højrejusteret eller fed istedet for, så behøver du kun rette et sted.

Indlæg senest redigeret d. 06.01.2010 20:32 af Bruger #955
Det var sådan der man skrev html for 10 år siden. der er løbet meget vand under åen siden.

Hvorfor er du ikke interesseret i CSS? CSS er både nemmere, mere portabelt og mere effektivt.

Jeg synes Per og Stefan har fat i noget helt rigtigt der. Hvis ikke du har lyst til at bruge CSS på din side, kan den hurtig blive både meget uoverskuelig, men også virkelig svær at vedligeholde, fordi du skal rette hver eneste <td>, hvis du en dag ikke vil have indholdet til at være centreret længere..

Hvis det er fordi du synes CSS er besværligt, findes der rigtig mange gode guides på nettet, som både er nemme at gå til, men også indeholder rigtig meget godt info, så din hjemmeside bliver mere overskueligt, og nemmere at vedligeholde.

CSS tutorial på HTML.dk
http://www.html.dk/tutorials/css/default.asp

CSS tutorial på w3schools.com
http://w3schools.com/css/default.asp

Det er at skyde sig selv i foden, at gøre sig selv en bjørnetjeneste, at løbe panden imod muren osv. ikke at benytte sig af css :-) Nøjagtig som det er nævnt af de andre.

Følg Dennis' råd og læs om css på html.dk og w3schools.com.

Hvis du ikke har i sinde at sætte dig ind i det, men blot løse problemet, så vil jeg foreslå dig at lave en klasse til alle de td's, hvor indholdet skal centreres. Så vil ALT indhold i td'er ikke automatisk blive centreret.

Ex:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Held og lykke!

t