upload script. HVAD!!!!!!!!! ;S

Tags:    php

<< < 12 > >>
hey, jeg har et upload script her, og der er noget galt, når den sender mig til process.php er det bare hvid skerm, her er koden, håber en af jer kloge hoveder kan finde den :D
Upload.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

process.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe hurtigt, her er linket til siden hvor det er uploadet: http://www.habber.dk/test/upload.php

Prøv denne process.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den var helt ærlig meget forvirrende :)

Hvis du vil prøve magnus forslag, så husk:

session_start();

include('connect.php');

Indlæg senest redigeret d. 06.01.2010 18:58 af Bruger #955
jah, nu er den ikke hvid, jeg har uploadet et billede, men den har ikek gemt det + den skriver når jeg uploader ET ANDET billede at det allerede er der :S

jah, nu er den ikke hvid, jeg har uploadet et billede, men den har ikek gemt det + den skriver når jeg uploader ET ANDET billede at det allerede er der :S

Hmm.. Den eneste måde det burde kunne ske, er hvis $name er tom, så file_exists funktionen tjekker om mappen eksistere istedet for selve filen.

Jeg er lidt i tvivl om $_FILES er case sensitive. Men du burde prøve at ændre det fra $_files til $_FILES.

Evt. proppe et par echo´s ind i koden, så du kan se indholdet af dine variabler efterhånden som du bruger dem.

okay, nu har jeg så skrevet $_files med stort..
Nu eksistere filen ikke allerede, men ALT andet er galt... hvis jeg fjerne en if er det den næste der er problemet -.-'
JEg har fjernet Alt Sikkerhyd, så man kan uploade ALT og alle, og det virker, så jeg prøver at sidde en ting ind af gangen :D

okay, jeg har prøvet hver IF for sig selv, den der er noget galt med er den der tjækker hvilken billede typpe det er, jag kan ikke selv se fejlen, kan en af jer ?
Fold kodeboks ind/udKode 

okay, jeg har prøvet hver IF for sig selv, den der er noget galt med er den der tjækker hvilken billede typpe det er, jag kan ikke selv se fejlen, kan en af jer ?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det din if gør er:
Hvis billede er af typen jpg eller gif eller png, så afbryd scriptet og fortæl brugeren at filtypen ikke er jpg, gif eller png.

Så din if forventer din kode er sådan her:
{
kode der udføres hvis filen er et billede
}
else
{
kode der udføres hvis filen er af anden type
}

Du kan løse det, ved at bytte rundt på de to kodeblokke eller invertere din if-sætning ved f.x.:
if(($type == "image/jpeg" || $type == "image/gif" || $type == "image/png")==false){

ja, har ordnet det nu :D

men, nu er der self et nyt problem, jeg kan ikke få smidt location ind under brugerens tabel i my sql, her er hele koden :
Fold kodeboks ind/udKode 

her er de to forslag jeg har lavet til at smide ind med (bare kopieret ud af den store kode)
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge insert når det SKAL være i en række der allerede er der, og den vil ikke opdatere..

Forkert syntax i SQL. Prøv dette.
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

det virker stadig ikke :S
jeg har lige ændret til de rigtigt tabel oplysninger ( er ikke helf sikker, men når der er 8 felter i tabellen, og man kun skal smide noget i den ene skal man ikek skrive de andre 8 fel *?)

Fold kodeboks ind/udKode 

det er de rette oplysninger

<< < 12 > >>
t