Send SMS

Tags:    php

Hejsa.

Jeg vil gerne have sådan at jeg kan sende SMS'er vha af PHP. Jeg har været på google lidt og fandt lidt af hvert, men kunne ikke bruge det til det store.

Så ville høre om det var muligt? Og om hvad det kræver osv.

- Magnus.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, du kan ikke lave den selv.. Det er en service telefonselskaberne udbyder til en række andre selskaber, som så vidersælger det som denne "sms gateway" - det er mere kompliceret end som så (læs evt. lidt om det på google)

Den billige måde - som ikke er så simpel igen - er at koble en mobiltelefon til din webserver. Find så en API eller anden stump kode som kan afsende en SMS den vej. Tror faktisk der findes API'er til Nokia Data Suite.

Nå ja og så køber du et abb. med fri SMS.

Forresten, så er det ikke helt i overensstemmelse med de betingelser der er for fri SMS ved telefonudbyderne, men så længe du holder dig under teenage-niveau for antal SMS så er der nok ikke nogen der opdager det :-)

Koster det penge? Kan jeg ikke lave en SMS gateway myself?

Den billige måde - som ikke er så simpel igen - er at koble en mobiltelefon til din webserver. Find så en API eller anden stump kode som kan afsende en SMS den vej. Tror faktisk der findes API'er til Nokia Data Suite.

Nå ja og så køber du et abb. med fri SMS.

Forresten, så er det ikke helt i overensstemmelse med de betingelser der er for fri SMS ved telefonudbyderne, men så længe du holder dig under teenage-niveau for antal SMS så er der nok ikke nogen der opdager det :-)

Ja, hvis du selv styrer din web server, kan du bare smide en mobil på den. Hvis du bruger Linux kan du så installere smsd: http://www.debian-administration.org/article/SMS_Daemon

Det er ganske ligetil.

Tak for svarende :)

Jeg sender knap ingen SMS'er på mobil, da jeg skriver så ufattelig langsomt :D

Men jeg vil lige installere Linux, noget specielt disto jeg skal have?

Tak for svarende :)

Jeg sender knap ingen SMS'er på mobil, da jeg skriver så ufattelig langsomt :D

Men jeg vil lige installere Linux, noget specielt disto jeg skal have?

Naah, men der findes en pakke til Ubuntu, så det vil være et godt valg (Ubuntu Server that is)

Ellers så kig på CPSMS, nemt, simpelt og ok billigt.

t