slet indlæg i Gæstebog

Tags:    php

Hej alle
Jeg har et gæstebog php script som jeg bruger.
Men kunne godt tænke mig lidt hjælp til hvordan scriptet skal se ud så man som admin kan gå ind og slette indlæg direkte fra hjemmesiden ? Altså hvor den henter oplysningerne fra Mysql og så kan man tryk slet ud for de indlæg som skal slettes. Det lidt provokerende nogen spammer i ens gæstebog.

Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bruger mysql kommandoen DELETE.

Eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så gælder det for dig at finde id'et

Blev lige nødt til at spørge: Du sørger vel for at man ikke bare kan komme og skrive uden at skulle gennem en form for kontrol? Altså have "oprettet en bruger" eller besvare en "captcha". Ved godt det selvfølgelig ikke beskytter mod alt.

Lav en ny php-side, f.eks. "admin.php"
Indsæt linket på din gæstebogsside
Fold kodeboks ind/udKode 

Indsæt følgende kode på din admin.php side
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp :-)

Du bruger mysql kommandoen DELETE.

Eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så gælder det for dig at finde id'et

hej..
tak fordi du vil hjælpe men kan du ikke vise mig hvordan hele scriptet skal se ud? for forstår ikke hvordan jeg skal bruge den kode du skrev til mig som svar..

Lav en ny php-side, f.eks. "admin.php"
Indsæt linket på din gæstebogsside
Fold kodeboks ind/udKode 

Indsæt følgende kode på din admin.php side
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp :-)

Nej det hjalp slet ikke.. er det ikke muligt du kan indsætte det i koden så jeg ved hvordan det skal se ud.. og det admin.php side du foreslog er da ikke rigtigt? skal der ikke stå mere i den fil?

er der slet ingen gode php-udviklere herinde.. det burde være barnemad det her for jer..

har fået hjælp fra et andet sted der virkere mere prof.. ellers tak for hjælpen fra jer andre.. men kunne desværre ikk bruge det

t