PHP menu script

Tags:    php

Hej udviklere

Jeg har tidligere haft stillet dette spørgsmål men var lidt hurtig til at lukke tråden da jeg troede løsningen var fundet men...

Hvis nogen har kan pege mig i den rigtige retning vil jeg være taknemlig.

Problemet er at skabe en menu med en række punkter. Nogle af punkterne har underpunkter som jeg gerne vil have vist hvis punktet vælges.
Menupunkterne kommer fra en mysql tabel det samme gør underpunkterne dog en anden tabel tilhørende punktet...

Resultatet som kode hvis punkt 3 vælges...

Fold kodeboks ind/udKode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Noget i retning af dette.
Fold kodeboks ind/udKode 

put menuen ind i en php data struktur der svarer til dens opbygning

hvert menu punkt har et array af under menu punkter.

ved print af menuen skal du så print alle top menu punkter.

Og for hver menu punkt tester du om det aktive menu punkt er det selv eller en undermenu i det givne menupunkt, hvis det er printer du dette punkts undermenuer med den samme regel.

At opdatere menuen kræver en tur forbi serveren, hvis dette ikke ønskes kan du bruge javascript til at lave samme ovenstående funktionalitet ved at sætte CSS display på menu punkter.

Tak for svaret jeg er dog ikke sikker på jeg forstår...

Jeg vil gerne have den forbi serveren da hvert punkt og underpunkt har indhold der vises.

Det jeg har gjort er at kalde menuen. For enkeltheden i det bruger jeg samme tabel til under punkter

Fold kodeboks ind/udKode 

Måske der er et sted på nettet med en tutorial en eller anden her på siden kender til?

Indlæg senest redigeret d. 03.01.2010 17:34 af Bruger #12454
Ups det er vist noget med OOP hvor jeg er helt blank...

Det er vist i OOP kassen jeg skal have fyldt mere viden i for at komme videre med PHP.

Tak for hjælpen

t