Kommando udførelse

Tags:    c#

<< < 123 > >>
Hej udviklere.

Jeg har en C++ server som kan udfører nogle funktioner hvis den modtager en speciel kommando.
Men jeg har fundet en socketserver i C# som jeg vil ændre på, men problemet er at, jeg ikke ved hvordan man laver det i C#.

Den skal altså udfører de samme funktioner som i min C++ server, når den modtager en speciel streng/signal.

Fra min C++ server:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nogle funktioner:
Fold kodeboks ind/udKode 

C# serveren:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe :)

Indlæg senest redigeret d. 02.01.2010 00:13 af Bruger #10613
Bertel, Jeg spørger specifikt om hvad kommandolæser delen skal bygges op af, men det eneste du har at sige er "Lær at programmerer"
Du kunne evt. fortælle mig om det hedder noget specielt som fx. Socket.Read eller hvad det nu hedder, men nej du går tilbage til det samme hver gang "Lær at programmerer"

Martin, tak for svaret, jeg vil kigge på det :)

Kasper, det er jo ikke rigtigt. Men anyways, jeg synes jeg har spildt nok tid på at forsøge at hjælpe dig, men du vil ikke hjælpes.

Bertel, Du har jo ikke hjulpet, du har bare fortalt mig at jeg lære at lave et console program der skriver "Hello World!"
Og jo jeg vil gerne hjælpes, men det er ikke særlig hjælpsomt til det her projekt at sige at jeg skal lave ubruglige consol programmer.

Jamen hvis du forstår det mest basale så gå videre til at læse om de links jeg har skrevet.

Søg på google efter:
TcpServer
TcpClient

Det er meget lidt kode der skal til for at bygge det, men hvis du ikke forstår hvordan du kan bruge koden til noget så er det jo fløjtende lige meget hvor meget kode/hjælp vi giver.

Det er derfor Bertel snakker om du skal lære en masse ting før du springer ud i det her.

Hvis du selv havde lavet koden i dit første indlæg så ville det jo have været en anden sag da du kunne sige "Jeg tror det skal laves her med denne her funktion men jeg kan ikke helt se hvordan det hænger sammen"

Nu har jeg skrevet en server og en klient specielt til dig. Er du så glad?

http://www.treesoft.dk/udvikleren/MortensServerKlientEksempel.zip

Jeg har endda kommentéret det meste :O

Jeg er så rar...

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2010 10:09 af Bruger #1927
Mange tak jeg vil kigge på det :)

<< < 123 > >>
t