Kommando udførelse

Tags:    c#

<< < 123 > >>
Hej udviklere.

Jeg har en C++ server som kan udfører nogle funktioner hvis den modtager en speciel kommando.
Men jeg har fundet en socketserver i C# som jeg vil ændre på, men problemet er at, jeg ikke ved hvordan man laver det i C#.

Den skal altså udfører de samme funktioner som i min C++ server, når den modtager en speciel streng/signal.

Fra min C++ server:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nogle funktioner:
Fold kodeboks ind/udKode 

C# serveren:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe :)

Indlæg senest redigeret d. 02.01.2010 00:13 af Bruger #10613
Du har lige linket 2 af de samme links, jeg ved ikke om det var meningen, men jeg kigger lige på den du gav mig.

Jeg har lavet en client, jeg mangler bare at serveren kan udføre en funktion når den modtager en streng.

@Kasper,

Det er vigtigt at huske at folk her hjælper andre I deres fritid - og de gør det gratis. Folk hjælper fordi de gerne vil hjælpe andre med at lære at programmere.

Det kan være rigtig irriterende at få at vide at man måske bør tage 2 (eller flere) skridt tilbage, og man kan hurtigt blive stødt - men at forsøge at "skubbe tilbage" i mod dem som ultimativt ender med at hjælpe en, er nok ikke den rigtige måde at reagere på. Husk på at de fleste (ideelt set alle) herinde hjælper dig i det håb om at du lærer noget fra det. Derudover så er artiklerne her på stedet, og andre steder jo skrevet for at der ikke skal være rigtig mange spørgsmål af samme emne som alle skal besvares igen og igen - informationen bliver centraliseret.

Spørgsmål og tråde her er rigtig gode til at få løst specifikke problemer, problemer som ikke alle bør løbe ind i. At lave en server/klient applikation er jo næppe noget som ikke er set før, så der MÅ være information om emnet (som du også er blevet linket til).

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg kan ikke hjælpe dig, før du har hjulpet dig selv - og "begynder crap" er nu engang vejen frem. Du behøver ingen uddannelse for at lave det her, det kan sagtens laves kun ud fra hvad du kan finde på internettet.

Held og lykke.

Nu har jeg siddet og spildt nogle timer på begynder crap og det har jeg ikke kunne bruge til noget overhovedet i det her projekt...

Kasper, jeg har rigtig meget ondt af dig, jeg synes at det er mega synd for dig at du skal spilde flere timer på noget begynder crap, og at der ikke er nogen der gider lave dine programmer for dig, du må virkelig have det hårdt.

Men fortsæt du bare med at stille det samme uklare spørgsmål igen og igen, efter et par hundrede gange er der sikkert en eller anden der laver det for dig, for at slippe for din brok.

PS: Der kan forekomme ironi i ovenstående.

Hvad er pointen ved at smide et spørgsmål, og så bare blive hakket ned af folk som har en uddannelse indenfor programmering.

Hvis jeg var uddannet elektriker og du kom og spurgte om hvordan du sætter en stikkontakt op, så havde jeg nok ikke bedt dig om at lære at bruge en skruetrækker først. Og så i øvrigt må du selv sætte den op.

Jeg har i øvrigt forsøgt at google det, men jeg ved ikke hvad jeg skal søge på, jeg har forsøgt og har ikke fundet nogle resultater.

Kasper, jeg opfatter udvikleren.dk som en "hjælp-til-selvhjælp" side og ikke en "lav-et-program-for-mig" side.

Hvis du har specifikke problemer og/eller spørgsmål, til dele afdit program, eller har spørgsmål til hvordan du griber et program/problem an, er jeg sikker på at der er masser af hjælp at hente. Hjælp der kan bringe dig videre med dit program.

Men det nytter ikke at smide nogle stumper kode og så bede andre om at få det til at virke.

Og du er nødt til at sætte dig ind i de helt grundlæggende elementer i programmering, for vi gider ikke skulle starte helt forfra hver gang. Opgaven du har sat dig for at løse hører til i den mellemsvære kategori, og man må lære at kravle inden man kan gå. Du klager over at du har "spildt" timer på begynder crap, (mellem kl. 2 og 5 om natten...). Jeg ville anbefale en der kaster sig ud i en opgave som din, at han bruger 1-2 timer om dagen i 2-3 måneder, inden han overhovedet kaster sig ud i det.

Du skriver at du ikke ved hvad du skal google, det er ikke underligt, for du ved ikke hvad det er du skal bruge. Den første forudsætning for at finde det rigtige, er at vide hvad man skal lede efter. Hvis du havde lidt elementær programmeringserfaring, ville du vide hvad der mangler i dit program og du ville vide hvilken vej du skal gå.

http://www.dreamincode.net/forums/showtopic33396.htm

Værsegod noget at læse, læser du det grundigt, så vil du også få dit svar her. Jeg synes ikke der er nogen grund til at sige mere, og desuden hvad vil du gøre på en uddannelse hvor du lærer programmering, vil du også bare springe "begynder crappet" over? For så kan jeg allerede nu sige, så vil du med stor sandsynlighed allerede falde igennem på det første semester på en it uddannelse.

Indlæg senest redigeret d. 02.01.2010 14:55 af Bruger #6559
<< < 123 > >>
t