simpel php

Tags:    php

Hejsa alle php-udviklere..
jeg har stærkt brug for jeres hjælp og jeg ved dette jeg ønsker er meget simpel at lave for dem der kan php/mysql.

Jeg har brug for en side med 93 felter, hvor man kan skrive noget i som kan gemmes i mysql, på denne side skal man også have muligheden for gå ind og ændre tekst i de 93 felter.

og så har jeg brug for en side hvor der bliver vist hvad der står i de 93 felter, altså hvor det blir hentet infomationer fra mysql.

Det svært at forklar, men det den skal bruges til er at vi vil lave en vagtplan på nettet, hvor der er 31 dage på en måned og for hver dag er der 3 forskellige vagt-tider, derfor 93 felter. Jeg skal nok prøve rode med designet, jeg ønsker bare det simple script hvor en admin kan gå ind på nettet og rette i vagtplanen og en side hvor medarbejderne kan se hvilke vagter de har.

Håber i kan forstå det jeg skrev. Det meget simpel script ved jeg, men jeg bare ikke så god til dette..

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2010 17:41 af Bruger #15569
7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår ikke lige hvordan det skal bygges :P

Hvad med at lave det med kun 4 felter: periodestart, periodeslut, navn og mulighed for at gentagelse.

Når du vælger periodestart, sættes periodeslut automatisk til periodestart + 1/3-del af den totale vagttid.

Så kan du jo lave noget grafisk der illustrerer disse ting i en pæn overskuelig oversigt. :)

Dette er sikkert en lang og lidt plat løsning.
Men hvis du har en kalender, så for hver dag, henter du hver profil, udfra id. Og deres vagtplan.
altså, morgen, middag og aften kan jeg regne ud.
Så kan man så udtænke en lettere løsning.

Okay, er det fordi der er 93 medarbejdere eller hvad ?

normalt ville man lave 1 felt til navn, så geller den det i mysql, og når du så skal vise det, eller redigere det trækker du det ud a mysql og ændre det.

Når du smider noget ind i mysql laver den jo en ny række(vandret) til den nye data, og hvis der skal være 93 rækker sætter du dem bare ind en af gangen, hvorefter du ville trække dem ud en af gangen, og så kan du ændre dem ved at sige, den række hvor der står jens larsen skal der nu stå jesper klausen.

at lave 93 felter at skrive det ind i ville være spild af kode, tid, og plads :)
Men jeg må indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvad det er du vil lave :S

Jamen kan godt være det virker indviklet men det ellers meget simpelt det jeg ønsker have hjælp til :)

Der skal bare være 93 felter, hvor man kan indtaste en medarbejder navn i hver. Ligesom når man har en gæstebog der er der et felt der hedder "navn" fx. Så gemmer den automatisk i Mysql. Jeg skal bare brug en side hvor der er 93 felter, hvor man kan skrive i hver felt og senere hen gå ind og redigere i felterne.. Meget meget simpelt.. Håber en af vil hjælpe med kodning da jeg meget dårlig til php..

Forstår ikke lige hvordan det skal bygges :P

Der skal bare være 93 felter, hvor man kan indtaste en medarbejder navn i hver. Ligesom når man har en gæstebog der er der et felt der hedder "navn" fx. Så gemmer den automatisk i Mysql. Jeg skal bare brug en side hvor der er 93 felter, hvor man kan skrive i hver felt og senere hen gå ind og redigere i felterne.. Meget meget simpelt.. Håber en af vil hjælpe med kodning da jeg meget dårlig til php..

mener du ikke bare en tabel? :)

t