Visnings problem

Tags:    html css

Hej.

Jeg er relativ ny til at lave hjemmesider, og er stødt på et problem. Jeg kan nu få en hjemmeside til at køre på min egen pc, men på andre, er størrelsesforholdene ødelagt. Hvad er det man skal gøre for at forhindre det?

På forhånd tak.

Du skal bruge % til at bestemme de forskellige elementers positioner :)

Nej nej og nej du skal bruge pixels...

En god guide ville være:
http://www.html.dk/default.asp

@zynzz: Det er lige præcis den tutorial jeg har brugt, og jeg har angivet alt i px, lige fra starten af. Så det må være noget andet?

"størrelsesforholdene ødelagt" det må du fordybe lidt...

Øhm, kan ikke rigtig se hvordan jeg kan fordybe det.

På den pc jeg har skrevet hjemmesiden på, er alt som det skal være, så at sige. Men på andre, er det som om der kun er noget af højre hjørne.

Altså, på min pc, står overskriften i midten, men i på andres, står den helt til højre. Som om man har zoomet ind på højre hjørne.

Indlæg senest redigeret d. 30.12.2009 17:58 af Bruger #13665
Har du testet i flere forskellige browsere på din egen pc? Hvad er OS, browser og versioner du tester på andre pc'er ifht. din egen.

Hvis koden ligger online, så vis os det...

Er browserens zoom funktioner indblandet?

Tag screenshots af de forskellige scenarier og læg online så vi bare kan se et eller andet.

Det du beskriver lyder som en typisk IE kontra firefox fejl. Hvor IE ikke vil centrere med CSS(margin: 0 auto).

Altså, jeg har testet på en pc der kører vista. Hjemmesiden virker i firefox og chrome, men på en anden pc jeg har (som bruger firefox) virker det ikke. Jeg vil se om jeg kan få nogle billeder op.

Og, jeg er meget ny, så det er sikkert en "noob" fejl.

EDIT: Det ser ikke ud til at jeg kan uploade nogle billeder, imageshack ser ud til at ikke at virke.

Indlæg senest redigeret d. 04.01.2010 21:02 af Bruger #13665
Hmm, siden jeg ikke kan få billeder op, kan det så have noget med opløsningen at gøre? Skal man skrive hjemmesider i bestemt opløsning?

t