Boot fejl, 3 gange beep

Tags:    snak

Hejsa.

Jeg har en gammel maskine som jeg har prøvet og leje lidt med. Den virkede helt fint før, men nu da jeg har taget RAM ud osv, nu virker den ikke. De RAM blev sat i min anden PC og der virkede de ikke. Og siden da har jeg prøvet at starte min gamle maskine, men får bare 3 BEEP i korte perioder, jeg får heller intet skærm billed. Jeg skiftede også hdd's, men har skiftet tilbage, stadigvæk samme problem. Hvad kan jeg gøre?

- Magnus.

De beep der kommer under opstart, er fejlkoden fra bios. For at kunne sige præcis hvad de betyder, skal vi vide hvilken bios du har.

Højst sandsynligt er der tale om ram-fejl. Check at rammene sidder ordentlig i, evt. byt rundt på ramblokkene eller prøv skiftevis med kun 1 blok i.

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

RAM fejl!!! Prøv med en ram blok.

Jeg har prøvet med en, med 2 og med ingen. Jeg er også ret overbevist om at de er gået i stykker. Jeg får måske nogle nye imorgen. Er der nogen bestem måde at konstatere at de er gået i stykker? Jeg er sådan næsten sikker på at de sidder rigtigt i.

Jeg har prøvet med en, med 2 og med ingen. Jeg er også ret overbevist om at de er gået i stykker. Jeg får måske nogle nye imorgen. Er der nogen bestem måde at konstatere at de er gået i stykker? Jeg er sådan næsten sikker på at de sidder rigtigt i.

Hvis det virker med nogle nye, så er de gamle i stykker, der er næsten ingen andre måder at konstatere det på.

Hvis det virker med nogle nye, så er de gamle i stykker, der er næsten ingen andre måder at konstatere det på.

Okay. Så må jeg jo bare vente. :-)

t