2 skærme en pc

Tags:    snak

Hej.

Ved dette ikke er det rigtige forum, men det kunne jo være en vidste dette alligevel. Jeg har en stationær pc, hvor jeg skal have delt skærm signalet, dvs. jeg skal kunne have forskelige vinduer åbne på hver skærm. Altså f.eks. amino på den ene, og facebook på den anden. Nogen der ved hvad jeg skal bruge til dette?

På min computer har jeg alm. vga udgang, så har jeg s-video også derudover har HDMI udgang.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det du har brug for (udover to skærme) er et grafikkort med to udgange. Mange dyrere stationære i dag har det, typisk i form at to DVI-stik eller vga. Men mener også du vil kunne klare dig med et DVI og et HDMI eller s-video (eller det kan du). Det eneste problem ved brugen af HDMI eller s-video er at det nok er de færreste skærme som lige understøtter det. Og så kan du komme ind i noget omformer-bæ.

Men når det er ordnet skal du bare stikke stikkene i computeren og så vil du i windows under skærminstillinger kunne finde dine skærme og indstille dem. I linux skal du nok lige ind i din skærmkortsdriver og indstille.

Du har ikke to vga indgange eller evt. 1 vga og 1 dvi?
Hvad hedder dit kort? Dit s-video og hdmi kan godt være et kopi at samme skærm-output, men jeg tvivler.

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2009 01:49 af Bruger #5097
Jeg kører med 2 stk. 24" skærme, og i sidste uge lånte jeg den ene ud, det skulle jeg ikke have gjort! Jeg kunne slet ikke undvære den...

Jeg bruger Ultramon til at håndtere dem, der er rigtig mang fede funktioner, f.eks:
Forlængelse af processlinjen, så hver skærm har sin egen.
Forskellige baggrunde på hver skærm.
+ en masse andet.

Du kobler den ene skærm til via VGA og den anden via en HDMI <-> DVI adapter. HDMI og DVI er, billedmæssigt, det samme signal hvorfor en lille adapter kan gøre tricket

t