Begynderens Guide til C++

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Jeg har kigget på den her guide og prøvet at følge den, så godt jeg kan:)

Men jeg møder hurtigt et stort problem.
Jeg har donwload codeblocks, som den siger, men ved afsnit 2, laver jeg et nyt projekt, vælge de 2 ting. Derfra kan jeg ikkefinde den så kaldte main.cpp, jeg har dog en blank sider som hedder det jeg har gemt den i. F.eks c mappen.cpp

Så skriver jeg dette ind: Den første kode fra guiden, og trykker f9. Så sker der bare ikke noget:( ?

Tja... såer jeg her igen,, har downloaded og installeret "Codeblocks8.02mingw-setup.exe".
Laver så dette lille program..:

#include <iostream>
using namespace std;

int main() {
cout <<"Niels Erik Pedersen";
return 0;
}
Trykker så F9.. og gemmer som "Navn.cpp".
I "Build log" står der :
Compiling : C:\Program Files\Code_blocks_Projekter\FirstProg\Navn.cpp
Linking console executable : C:\Program Files\Code_blocks_Projekter\FirstProg\Navn.exe.
C:\mingw\bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.5\..\..\..\..\mingw32\bin\ld.exe Kan ikke åbne uddatafilen C:\Program Files\Code_blocks_Projekter\FirstProg\Navn.exe:
Permission Denied Collect2: ld returned 1 exit status.
Process terminated with status 1 (0 Minutes, 0 Seconds).
0 errors, 0 warnings.
Håber der er nogle "HardCore" med lidt tid og lyst til at hjælpe mig med mit problem. på forhånd tak. Niels Erik.

Nu ser det i det mindste ud til at den forsøger at oversætte programmet, det er fremskridt.

Findes C:\Program Files\Code_blocks_Projekter\FirstProg\Navn.exe ?
Prøv at finde et andet sted at lægge dine filer, det kan være et problem med rettigheder til mapperne.

Jeg har også set fejlen hvis jeg forsøger at oversætte mens det program jeg vil oversætte kører, men det er vist ikke det der sker her.

Hej...jamen jeg havde jo færst forsøgt mig med codeblocks8.02-setup.exe, men de fejl kender du jo...så sagde du det skulle være med MinGW.... men har så i "Tråden" læst at man kunne prøve Dev-c++... det har jeg så også prøvet...men den frembringer også fejl, noget med init cpu features. men vendte så tilbage til codeblocks, den må jeg siges at være mere tilhænger af... Hvis jeg da så bare kunne få L..... til at virke.
bibliotekerne...\Code_Blocks_Projekter\FirstProg\.... var nogle jeg oprettede da jeg oprettede mit første Projekt. og der ville den så stadig ligge filerne efter at jeg har haft afinstallet og installeret igen.
Vil prøve dit råd med et andet sted at ligge filerne andensteds, hvis det da kan ændres. undersøger også om Navn.exe findes. iøvrigt tak for dit svar. Niels Erik.

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2010 22:51 af Bruger #15629
Hej .. Prøvede <Menu>..<New projekt> og valgte "Console application"... Kaldte projektet "FirstProg" åbnede Navn.cpp og skrev code som før fortalt. trykkede F9.. med den samme fejl i "Build log" som tidligere fortalt.
Filer der eksistere i C:\Progam Files\Code_Blocks_Projekter\FirstProg\.. er som følger :
FirstProg.layout
FirstProg.depend
FirstProg.cdp
Navn.o
Navn.cpp
Main.cpp

Det er Windows der af en eller anden grund ikke vil lade compileren oprette exe-filen. Din bruger har ikke de nødvendige rettigheder. Det kan også være dit anti-virus program. Du kan prøve at køre CodeBlocks som administrator, eller check permissions for din mappe.

Eller prøv at søge efter fejlen på nettet, der er andre der har det samme problem.

Hej.. Tak. Prøver dine råd. Niels Erik.

Hej er der nogen der kan hjælpe mig, jeg er først lige begyndt at lære at programmere. jeg får en fejl i når jeg prøver at køre opgave 2 i afsnit 5

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
int y = 11;
int z = 4;
x = y % z;
}

error: `x' was not declaired in this scope
warning unused variable x

fandt selv fejlen...:)

Indlæg senest redigeret d. 05.02.2010 18:52 af Bruger #15671